Hva husker barna fra ferien?

I dag fikk jeg en idé da vi satt og spiste frokost. For nå som høsten banker på døra, lurer jeg veldig på hva slags minner barna sitter igjen med fra årets sommer!


Et av mammas beste minner fra 2018 ❤️
 

For det er jo sånn at vi voksne kanskje har litt andre tanker om selve sommerferien, enn barna. Både i forkant av ferien, men også i ettertid.

Og er det sånn at våre to små syns sommeren vår var fin, selv om vi ikke fikk dratt til verken Legoland eller Dyreparken i Kristiansand? Vi var riktignok en tur i Spania på forsommeren, men i hele sommer har vi bare vært hjemme – med diverse små utflukter hit og dit.

Jeg mener jo bestemt at det ikke nødvendigvis er de feriene som koster mest penger som lager de beste minnene, og syns det å spise lunsj på parkeringsplassen utenfor matbutikken er det perfekte eksempelet på akkurat det 😉 (Et av våre triveligste minner en sommer for et par år siden) 

Sommeren 2018 må vel sies å være en av de bedre værmessig på så langt jeg kan huske, men hva slags opplevelser fra sommerferien har lagt seg som de beste minnene hos våre to små?

Svarene kom som perler på en snor:

– Være på hytta til Farmor og Farfar
– Spise is på Ingrids isbar
– Sove i telt (yey!)
– Kjøre i Farmor og Farfar sin bil
– Være på Foldvik (Familiepark)
– Sykkelturene rundt Bjønnes
– Ta båten til Sverige og Grebbestad
– Tur til Spania med Farmor og Farfar
– Bade
– Leke på lekeplassene

Og det ble fort klart at barna hadde hatt en kjempesommer, selv uten Legoland og eksotiske destinasjoner. Viser seg at selv små turer kan bli store minner 🙂


Enda en som har “hytta til Farmor og Farfar” på lista si ❤️
 

11 kommentarer
    1. Det blir jo litt feil å si at dere ikke har vært på “eksotiske destinasjoner”, syns du ikke èn sydentur teller? Bare det å dra til Sverige er jo utlandet.

    2. Flott sommer dere har hatt, men ungene har jo ikke bare vært hjemme😊 Spania og Sverige er det jo ikke alle som får oppleve en sommer🌸

    3. Så godt å lese at barna setter pris på sånne ferietura!
      Då eg var lita, var eg den einaste i klassen som ferierte hos besta. “alle” andre var i det store utland. Sidan eg er frå bugda, reknast Oslo som utlandet på den tid, og eg er berre 27 😂
      Men å feriere hos besta, er dei beste feriene mine, og sikkert derfor vi er så nærme den dag i dag.

    4. Kanskje litt klønete formulert av meg 🙂 Jeg er oppvokst på grensa til Sandefjord, så Strømstadferga er ikke spesielt eksotisk for meg 😉

    5. Nei, det stemmer – poenget var at det kom langt ned på lista da minnene ble ramset opp. Og det syns jeg jo var litt fint, hvis du skjønner 🙂

    6. Jeg har to gutter på snart 5 og 3, og vi har faktisk til gode å besøke en fornøyelsespark! I år var vi en tur i Syden på forsommeren, men det barna snakker om er når vi klatret til toppen av Lofoten (strengt tatt gjorde vi ikke det, men det var luftig nok der vi var), og den ene natta vi overnattet i gamme ved bjørneinnhengninga i en dyrepark.
      Gode minner skapes der du er. Om du camper på en solseng på verandaen, eller spiser lønsj i en oppblåsbar båt på hytta til mommo & besten (for det har vi også gjort) spiller ingen rolle. Trives barna så trives de voksne er min erfaring 😊

    7. Mitt favorittinnlegg gjennom tidene var da du skrev om sofaen som ikke gikk opp trappa og som «aldri skal ned igjen». Hvordan skal dere løse det nå når dere flytter? Gleder meg til et innlegg allerede😁

    8. Ja, det er bare å glede seg Mari, for den sofaen har jeg planer om å ha i stua i nytt hus.. Gruer meg allerede til den skal heises ned samme vei den kom fra! 😀

    9. Høres vell strengt tatt ut som dere ikke er i kategorien «hjemme-sommer», med familiepark, sommerhytte, Sverige og Spania..😅 Men skjønner hva du prøver å formidle- og det er verdt et hurra-rop! Det er vell ofte vi foreldre som stakkarsliggjør de ungene som ikke får opplevd destinasjoner som koster skjorta, når realiteten er at det holder i massevis at foreldrene er i godt humør og det er litt unntak fra hverdagsrutiner. Tok meg selv i å tenke at ungene våre ikke har vært i Dyreparken i år stakkars, og det kan vell trygt kalles et i-landsprobl ja😂🙈

    10. På skolen fikk sønnen min på 7 år fikk i oppgave og tegne et fint minne fra sommerferien. Selvom vi har vært i Sverige, Oslo og Tusenfryd i sommer, så valgte han likevel å tegne fra da vi var i båten vår på hytta og han fikk en torsk på kroken <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg