SOLGT ❤️

I løpet av sekunder var jeg tilbake. Tilbake til den kalde april-dagen for fem år siden, da Peter og jeg hadde avtalt en privatvisning for å se på et hus vi hadde funnet på Finn. Den ordentlige visningen skulle være på mandag, men da ville jo vi være tilbake i Oslo, så vi måtte ordne det på annet vis.

Jeg husker hvor spente vi var da bilen vår rullet inn foran huset. Visste ikke helt hva som ventet oss, men vi følte at drømmen om et eget hus var i ferd med å bli virkelighet. Vi trengte mer plass, og var klare for å forlate storbyen for å slå oss ned i Larvik.

Da vi kom inn i gangen ble vi slått i bakken begge to. Det store, luftige kjøkkenet som åpnet seg foran oss – og stua inn til høyre på størrelse med et dansegulv.

Jeg husker jeg kikket på Peter og så at han tenkte nøyaktig det samme som meg. Vi var solgt. Det var her vi skulle bo.


 

På lørdag var det jeg som stod i døråpningen og ventet, da noen andres bil rullet inn foran huset. Jeg så de spente ansiktene, som ikke helt visste hva som ventet dem, men som følte at drømmen om et eget hus var i ferd med å bli virkelighet. Som trengte mer plass, og som var klare for å forlate en annen by for å slå seg ned i Larvik.

Fra første håndtrykk kjente jeg roen. Disse folka ga meg en god magefølelse, den riktige magefølelsen. Dersom de kom til å falle for huset, ville jeg være klar for å gi det fra meg. Jeg kan ikke forklare det, men jeg følte på hele meg at dette huset ville være perfekt for dem. 

Og nå er jeg så glad. Kanskje mest på deres vegne. For de var solgt.
Det var her de skulle bo ❤️
 

/ Snufsi 🏡

9 kommentarer
    1. Gratulerer med salget 💞 men seriøst…..slutt å skrive så BRA😭😭😭 dauer her 😭 masse lykke til videre. TAKK for alt du deler. Varm klem.

    2. Sånn var det her også! Vasket for nok en visning, nr 5. Lei og frustrert. Så kom det et par på visning, med spente smil. Vi prata litt, de hadde mange spørsmål. Jeg turte ikke håpe men tenkte for meg selv, disse hører jo faktisk hjemme her. Og så ble det de😊

    3. Gratulerer til dere med salget, og gratulerer til de som har kjøpt huset!😁
      Men altså, jeg forstår ikke hvordan du kan få meg til å bli rørt av å lese hvordan det har vært for dere både å kjøpe huset, og nå selge det.. Du skriver fantastisk!❤️

    4. Grattis med solgt bolig! En herlig følelse <3 Sitter ennå med gåsehud etter å ha lest det du skrev om samtlige første treff i nytt hus. Blir nesten rørt til tårer. Du skriver så bra og levende, at du like gjerne kunne ha knipset med fingrene dine, som med all sin magiske kraft sender meg avgårde til mitt fremtidige jeg - sittende i en gyngestol med barnebarna rundt meg... Og sett fra fugleperspektiv kan jeg se meg selv fortelle de unge håpefulle om da bestefar og jeg skulle kjøpe vårt første hus sammen, for lenge lenge siden, en varm junidag i 2011. Og jeg ser meg selv sitte der med stjerner i øynene, mens jeg fremkaller følelsen jeg fikk da vi vandret fra rom til rom. To par øyne som begeistret så på hverandre, og som bare VISSTE at vi begge hadde falt helt pladask for huset. Like fort og eksplosivt som da vi falt for hverandre en liten tid tilbake. Vi fikk begge den umiddelbare følelsen av å komme hjem, av å være på rett sted. Det var her vi skulle se barna våre krabbe, gå og leke. Høre føttene deres løpe opp og ned trappene. Dette var oss!
      ... Jeg ser meg selv sitte der, gyngende i stolen med et fjernt blikk. Med ett kommer jeg tilbake til virkeligheten, i det den yngste av barnebarna mine, som har plassert seg på fanget mitt, klasker meg på kinnene mine, slik bare en 3-åring kan, og sier "mommo, mel hus!" Og jeg ser ned på den lille, stryker henne på hodet og sier; "ja, vennen min... hehehe... mommo skal fortelle mel...eller mer da. Mye mer! Det lover jeg deg."
      Ordene dine er magiske, konatil! Elsker bloggen din. Et friskt hverdagspust. Utfordrer deg til å skrive bok 😀 Ha en nydelig dag, nå kan dere puste lettet ut etter hussalget, og bare nyte det nye huset til det fulle! (Vips så går årene unna, også er det du som sitter deg og gynger i en stol)... (kanskje vi har flyvende stoler da?!), mens du forteller dine barnebarn om huset som foreldrene deres vokste opp i <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg