Fargen ingen vil ha

I går tok Peter med seg ungene på tur, og jeg benyttet anledningen til å ture bort til vårt nye hus for å pusle litt i ro og fred. Mens jeg stod der i det tomme huset, måtte jeg humre litt for meg selv da jeg fikk øye på test-flekkene på kjøkkenveggen:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Grunnen til at jeg lo, var at jeg kom på hva som skjedde da Peter skulle male kontoret sitt for et par måneder siden. For da han fortalte på snapchat at han skulle male, og at han hadde fått frie tøyler til å velge farge selv – gikk følgerne hans bananas.

Veldig mange hadde både råd og tips å komme med til den fargeforvirrede mannen som skulle ut på egen hånd, og utrolig nok var rådet som gikk igjen oftest: “Styr unna farger som alle har, sånn som Minty Breeze.”

I motsetning til meg, som sverger til fargeprøver og eviglange tenkeprosesser, bestemte Peter seg for farge ved å scrolle på nettet og velge den første han syns var fin. Det eneste kriteriet var at det ikke var en farge som alle andre har.

Så dro han for å kjøpe 3 liter – testflekk ikke nødvendig, nå skulle det males, det fikk bli som det ble!

Peter var superfornøyd da han kom hjem, han forklarte stolt at han hadde valgt en farge som ikke alle andre har. Men på en eller annen måte måtte fyren i kassa ha klart å taste inn feil farge, og jeg tror latteren min kunne høres til Sandefjord da jeg oppdaget hva det stod på lokket av malespannet: Minty Breeze. Fargen alle har.

Peter var på nippet til å kjøre tilbake for å bytte, men siden svigers var på besøk og allerede stod klare med malepenslene, bestemte han seg for å kjøre på med malingen han hadde fått. Selv om det var feil.

Og sånn har det seg at kontoret til Peter har fargen alle har, men som ingen vil ha – og det humoristiske er jo at hver gang enten Peter eller jeg legger ut en snap fra kontoret, får vi ørten spørsmål fra folk som lurer på hva fargen på veggene heter.

Det er jo litt komisk, men det forklarer hvorfor fargen fortsatt er så populær hos Jotun: Den er rett og slett innmari fin! 😉


 

Da jeg for ikke lenge siden spurte her på bloggen om hvilken av test-flekk-fargene som ville passe best på kjøkkenet vårt, bugnet kommentarfeltet over av svar. Det var utrolig morsomt at så mange tok seg tid til å legge igjen sin mening!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

.. men det kommer kanskje ikke som noe sjokk at det var farge nummer 2 som fikk flest stemmer.

Og hvilken farge er det..? Nei du vet, fargen alle har, men som ingen vil ha 😉
 

/ God søndag! 🍁🍂

Edit: Farge 1: Sjøalge – Farge 2: Minty Breeze – Farge 3: Prismegrønn – Farge 4: Soft Teal

15 kommentarer
    1. Vi har kjøkken og stue i en vegg soft mint og resten i minty breeze. Råfint! Og farga endrer seg i løpet av dagen. Fra grå til grønn!

    2. Jeg har Minty Breeze på kjøkkenet og hater den! Jeg får skikkelig 90 talls følelse… så jakter videre på den perfekte grønnfargen…

    3. Jøss, tror du er den første jeg har hørt som ikke har likt den! Har du sjekket ut grønnfargene i det nye fargekartet til Jotun? Der var det mye spennende 🙂

    4. Du må prøve ut “Balsam”. Nydelig grønnfarge, den har vi i gangen og i stua en kontrastvegg som heter “Himmelblå”

    5. Åh! Jeg malte nettopp gjesterommet i Soft teal! Det er en av de fineste fargene jeg har sett og angrer på at jeg ikke tok den på en finere plass i huset! driver å bygger hus, og alt er malt! Var usikker på den fargen så tok den på en safe plass! Haha! iallefall en nyyydelig farge!

    6. Mint breeze ble jeg helt forelsket i! Jeg elsket den og kjøpte den og malte en kontrastvegg i den fargen. Mens resten av stua er hvit med og heter refleksjon. Jeg tenkte jeg skulle bli lei grønt, men ville ha det likevel for det er jo bare å male over? To år senere og jeg er ikke lei, tvert i mot – jeg vil male mer i minty breeze!! Den er nydelig!

    7. Vi har soft teal i stua og er utrolig fornøyd med den! Hadde en vegg malt i minty breeze tidligere, den er også veldig fin, men jeg trives bedre med soft teal

    8. Hei:)
      Hvor har du kjøpt de sorte stativene som blomsterpottene står i? Dette er altså inne på kontoret, like ved den grå lenestolen. De var skikkelig fine:)

    9. Så gøy å høre! Søsteren min og svoger’n hadde soft teal i stua før de flyttet – og den var altså så fin. Mye mer spennende enn minty breeze 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg