Hva skjuler seg bak skapet?

 “Christina”, ropte svigerfar, “Hva tenker du om skapet?”

Svigers befant seg på et av soverommene i det nye huset, og prøvde å få en oversikt over hva som skal gjøres der. Da jeg kom gående, stod de og kikket på skapet i det ene hjørnet.

“Skapet”, mumlet jeg, “Kan vi ikke bare flytte litt på det da?”

“Jeg tror også det blir bedre å sette skapet på den andre veggen”, supplerte svigermor, og jeg nikket enig.

“Er vel like greit å gjøre det med en gang, mens huset står tomt?”, fortsatte jeg.

“Jo, såklart”, svarte svigerfar i kjent optimistisk stil.

Jeg hadde nemlig lurt litt på det skapet, for det var en stor glipe mellom skapet og veggen – og jeg lurte veldig på hvordan det så ut bak…


 

Vi ble enige om å flytte skapet, som for øvrig var listet inn både øverst og nederst – noe som muligens burde tent et par varsellamper. (Sannsynligvis gjorde det det hos svigerfar..)

For skapet satt godt fast, og akkurat nå lurer jeg vel litt på hvor lenge det har stått der. Peter og jeg har jo lenge spøkt med at man aldri kan vite hva som skjuler seg i veggene i et eldre hus – og nå kan vi utvide spøken med “Hva som skjuler seg bak skap i eldre hus”..

For noe sier meg at vi ikke kommer i gang med maling av vegger på en liten stund:


 

Haha, hvor ble det av veggen? Og gulvet? For bak skapet manglet det visst både vegger og gulv – og med ett ble prosjekt “Flytte et skap” til “Fullføre veggene bak skapet, helsparkle hele rommet, legge nytt gulv og male tak”.

Eller, kanskje bare skyve skapet tilbake på plass igjen..? 🙈
 

/ To be continued.. 😆

11 kommentarer
    1. Oi! Slike overraskelser er ikke akkurat morsomme. Jeg hadde blitt så paff! Lurer på hvorfor de har tatt en sånn løsning? Godt du klarer å se humoristisk på det. 🙂 Er vel bare å brette opp ermene og sette i gang.

    2. Dette er vel en av ulempene ved å kjøpe litt eldre hus; man vet aldri hvilke snarveier de som har bodd der før har gjort..! 😉
      Vi kjøpte selv et gammelt hus som var blitt totalrenovert noen år før vi flyttet inn, og har funnet mange små feil her og der, som strengt tatt bare er estetiske hos oss. Men altså, å finne ut at de har ordnet rommet rundt skapet i hjørnet var vel litt vel spesielt.. :p

    3. Vi river langskapet på kjøkkenet, og det jeg har sett til nå, er at det er bygget rett på betong, og de har brukt aviser som noe form for isolasjon, så nå sitter jeg igjen med VG fra 1971 og 2 utgaver av “Vestfold” fra 1971!

    4. Hehe. Minner meg på det gamle huset vi hadde. Der hadde de tapisert og malt rundt en seksjon i stua (en godt flyttbar seksjon). Bak seksjonen var det lys blå tapet med hvite blomster, mens resten av stua var gul og på en annen profilert tapet 😂

    5. I gangen vår hadde de forrige eierne avrettet gulvet uten å flytte klesskapene… Så da vi ønsket å flytte skapet, endte vi opp med et 5 cm dypt hull i murgulvet der skapet hadde stått!

    6. Hahaha sånn var det i nyhuset vårt også , bare at skapet var en stående hestesko som tok hele ene veggen på soverommet vårt 🤨🤔🤭🤯rommet ble mye finere nå med nytt gulv ny farve nye lister og ikke minst selvbygget garderobe fra ikea 😅😘 lykke til 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg