Full kontroll på flyttingen – og gubben!

Reklame | Telenor - Min Familie

Sommeren og høsten har vært rimelig kaotisk for familien, og det er en grunn til at jeg for lengst har bestemt at Peter og jeg aldri, aldri skal selge hus og flytte igjen. I alle fall ikke med små barn og en hund på slep 😉

Det er utrolig mye å holde styr på i en flytteprosess, i tillegg til alt det andre som skal fungere som vanlig i hverdagen.

Rydding, visninger, mer rydding, flere visninger, skolestart, barnehagestart, håndverkere på døra – det har faktisk gått i ett siden juni.

Men vi overlevde! Huset er solgt, nå gjenstår “bare” flyttingen, og det blir piece of cake i forhold til alt det andre.

Det er så klart fristende å si at grunnen til at vi kom oss gjennom dette, er fordi vi er supermennesker. Men det er vi jo ikke 😉 Vi har bare fått superhjelp av en app på mobilen! Høres kanskje litt rart ut, men det er helt sant.

Peter og jeg har i lang tid brukt en genial (og gratis!) app som heter Min Familie, som hver dag holder orden på hodet (og gubben) – og som gjør hverdagen vår litt enklere. Appen har flere funksjoner som har vært helt uunnværlige i flytteprosessen.

Last ned Min Familie-appen her

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Jeg elsker kalendere, og har i alle år likt å ha en hengende på kjøleskapsdøra. Problemet er når du er den eneste i husstanden som bruker den kalenderen – da kan du plutselig sitte der på foreldremøte, mens gubben hjemme i stua er sur fordi han måtte avlyse kinoen med gutta i siste liten.

Med Min Familie-appen er det ingen unnskyldning for dobbeltbooking, alle familiemedlemmene kan dele kalender og legge inn sine ting!


Ingen unnskyldning for Peter nå.. 😉
 

Nå som vi har hatt flere visninger i huset, har huskeliste-funksjonen vært ekstra kjekk. Jeg lagde rett og slett en liste som het “Visning”, med punkter som måtte fikses før hver visning. Da kunne vi enkelt huke av etter hvert som ting ble gjort, enten av herr eller fru 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Om du ikke har kjent visning- og flyttestresset på kroppen før, så kan jeg love deg at hodet går rundt flere ganger daglig. Man glemmer for eksempel at barna skal på trening på tirsdager, og at man må huske å sette ut plastavfall dagen før renovasjonsbilen kommer.

Derfor har jeg brukt “reminderen” ekstremt mye, hvor jeg jevnlig legger inn viktige påminnelser. Hver onsdag kveld minnes jeg på å sjekke om det er plast, papir eller restavfall som skal hentes torsdag morgen – og hver tirsdag får jeg beskjed om å finne frem fotballutstyr.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Jeg innrømmer også glatt at middager ikke har stått øverst på prioriteringslista de siste ukene, og at jeg har benyttet meg av Min Families smarte middagsplanlegger. Der kan man legge inn favorittoppskrifter, eller få inspirasjon fra Matprat.no eller Matpaabordet.no.

Ett tips er å legge inn så mange oppskrifter som mulig, slik at man enkelt kan ta en titt i arkivet når man står fast i middagsplanleggingen! (Det skjer rett som det er her i huset, visningsmodus eller ei..)

Handlelister kan også lagres, slik at man kjapt og enkelt kan finne frem for eksempel taco-lista 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg vet ikke om det er fordi den holder orden på mitt eget hode at jeg liker appen best, eller om det er fordi den holder litt orden på Peter og.. Men det spiller ingen rolle. Prøv den selv, så skjønner du hva jeg mener 😉
 

Min Familie er utviklet av Telenor og er gratis for alle (uavhengig av mobiloperatør). Her kan du laste den ned til iOS eller Android 🙂

4 kommentarer
    1. Den appen syns eg og er genial. Legger inn alt vi trenger, problemet er at gubben ikke helt følger med, men han kan ikke komme og klage for alt står der jo.
      Vi tok forresten og reiste med dinglebanen i Benalmadena. Gikk overraskende bra, mye værre å reise med ulriksbanen. 4 åringen syns det var litt skummelt og veldig opptatt av at vi holdt på vognen til ettåringen. På toppen var det veldig stas med alle fuglene, fikk dere sett showet? Stor suksess hos 4-åringen

    2. Syns egentlig det er litt trist at vi blir så avhengig av disse appene… Hvordan klarte de seg før? Jo, da måtte de faktisk huske ting som skulle gjøres. De hadde fungerende hoder som sikkert av og til glemte noe, men likevel overlevde de. Er redd disse appene gjør at ingen av dagens hoder fungerer til slutt… Ingenting kreves av oss lengre, plutselig er vi tomme i hodene alle sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg