Ny rosafarge på rosarommet

Det ble jo stor glede da lillesnuppa skulle velge veggfarge til sitt nye rom selv. Det var papsen som tok initiativet en dag de var ute på handletur, og det resulterte som kjent i skikkelig rosa maling 🙂


 

Saken var jo egentlig at lillesnuppa hadde plukket ut en farge på fargekartet, men at Peter syns den var “litt lite rosa liksom på en måte”, og derfor hadde foreslått en litt mer rosa farge..

Dette var altså grunnen til at de endte opp med nettopp den lyserosa fargen, selv om det så klart var to tomler opp fra den lille frøkna.

Men så, da vi fikk malingen på veggen, var det ikke bare meg som fikk litt småpanikk. For enn så fin og vakker den så ut i spannet, ble den virkelig, virkelig mye da den kom opp på alle fire veggene.

Det lyste rosa ut i gangen både morgen og kveld – og jeg var veldig spent på hva lillesnuppa kom til å si da rommet var ferdig.


 

Men i mellomtiden hadde det oppstått et lite problem. Veggfornyeren vi hadde fått opp på veggene, oppførte seg ikke helt som vi ønsket. Det vil si: Vi trodde det ville holde med to strøk maling, men det viste seg å være langt fra nok – derfor måtte vi kjøpe mer maling.

Og da benyttet jeg anledningen til å dobbeltsjekke med den lille frøkna.

– “Hva syns du om den nye fargen på rommet ditt? Blir det fint?”, spurte jeg entusiastisk.

Svaret som kom var vel ikke helt det jeg hadde ventet meg fra en rosaglad fireåring:

– “Eh, jeg vet ikke helt mamma…”

Etter en liten stund, kom det frem at hun hadde sett en veldig fin rosafarge bak vegglistene på soverommet der vi holdt på å legge gulv:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Minner fra et gammelt jenterom ❤️
 

Så da fikk jeg en strålende idé.

Jeg fant fram bildet jeg hadde på telefonen av lillesnuppa i malebutikken, da hun plukket ut fargen som ikke var rosa nok for Peter – men som så innmari fin ut:


 

– “Vi skulle ikke bare prøvd den fargen du pekte på på dette fargekartet, da?”

Ivrig nikking. Så da ble det sånn 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Mens Peter og jeg har lagt gulv, har min kjære mamma malt rosa over rosa – og det ble så fint! Selv om det fortsatt er en knall rosa-farge, lyser det ikke slik det gjorde av den første. Det er en helt annen ro i rommet, og både mams og lillesnupp og resten av gjengen er strålende fornøyde!

Nå håper jeg det blir en stund til det rommet skal farges i ny prakt, for nå må malingen få sette seg litt altså 😉
 

/ God ny uke 🌸

7 kommentarer
    1. Jeg syns den rosa drøm var finest:) men hvorfor malte dere hele rommet rosa? Med en litt kald hvitfarge og en kontrastvegg i rosa ville det blitt finere og mye mer balansert? Rosa og hvitt sammen er jo såå fint! 🙂 klæm 🙂

      1. Hei husker du hva den mørkerosa fargen dere endte opp med het? Og hvilken butikk og maling type. Jeg har vært hos to stk men de klarer ikke å blande skikkelig candy farge. Bare send meg en melding. 40642616 Pete

    2. 4-åringen vår valgte akkurat den samme. Vi delte et rom i to så det var kun den nye veggen som ble malt, men både liten og stor er veldig fornøyd med fargen!

    3. Er absolutt enig i at ungene fint kan få bestemme veggfarger selv på sitt eget rom. Er tross alt de som skal være der og liker de fargen, ja så trives de bedre. Trøst deg med at når hun blir ca 10 da skal det være litt kulere og du må atter en gang frem med fargerkartet og da kan du få deg en fin overraskelse 🙂 Snakker virkelig av erfaring…..hadde nemlig et gutterom i skikkelig REMA BLÅTT på alle veggene, men Jr var strålende fornøyd og var overlykkelig, nå der i mot hvitt med svarte og limegrønne detaljer og litt mer gaming og data inspirert, ja rett og slett en skikkelig tøft og stilig ungdomsrom 🙂
      Da datteren vår var lita endte eg opp med å male Ariel og HELE Kong Tritons Rike rett på på veggene for hånd!! Men hva gjør man vel ikkje for de unga våre 🙂
      Lille snuppa sitt rom ble lekkert <3 Kjør på med litt bling, ja hvorfor ikkje ei skikkelig Lysekrone med bling? Ville blitt perfekt 🙂
      KOoOS dere videre med oppussinga! Vår oppussing har stoppet opp pga vannlekkasje! Ja me snakker vann rennende rett inn i stua og taktekkerne har all verdens tid...nå har vannet rent snart 1 mnd....Takk og pris for at det er det en forsikringssak av de sjeldne så det blir jo bare om enda mer for de å ordne, men kjipt å sitte å vente 🙁
      Klem Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg