Arvekarusellen er komplett

Her om dagen ringte Peters søster og lurte på om det var sånn at vi fortsatt var i markedet for litt arveklær, selv om vi er på flyttefot.

Barna våre er jo så innmari heldige at de har 8 kusiner og fettere på Peters side av familien, og vi har siden nyfødt-tida nytt godt av å arve både jente- og gutteklær.

Vi takket så klart ja denne gangen også, og gleden var stor da svigers i forrige uke ramlet inn døra med fem store poser med herlig arvekarusell.

Her var det som vanlig veldig mange skatter, men midt oppi posen med alle jenteklærne, lå et par fjellstøvler som jeg stusset litt over. De så nemlig ut til å være altfor store for lillesnuppa.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Så jeg spurte svigermor om hun visste om støvlene kanskje hadde havnet feil.

– “De fjellstøvlene? Nei, det er Anniken sine, de er nesten ikke brukt!”, svarte svigermor.

Anniken er barnas kusine på 10 år, så jeg tenkte at det jo var snilt gjort å sende dem med.

“Åja”, smilte jeg, “Men da legger vi dem bare på vent. Det er nok noen år til de passer lillesnuppa”.

Da kikket svigermor spørrende på meg:

– “Lillesnuppa?”

– “Ja..?” 

– “Nei, men.. Jeg tror de var ment til deg, Christina?”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Så nå føler jeg vel at arvekarusellen på sett og vis er toppet.

Jeg, Tante Christina, har arvet fjellstøvler av min niese på 10 år.
 

/ .. og de var til og med litt romslige 🙈

14 kommentarer

Siste innlegg