Gassen og Bremsen på tur

Noen ganger må man bare klype seg litt i armen シ


 

For bare tenk å sitte i et flysete, uten barn – med bare seg selv å tenke på. Lukke øynene, synke ned i flysetet, ingen som må tisse, ingen som stiller spørsmål om når vi er framme – bare deg selv, en god venninne, og turbulensen.

Line Victoria (Supporterfrue) og jeg har jo vært i Bergen i tre dager, og jeg kan ikke huske sist jeg var på tur uten Peter. Jeg er vant til at det er han som vet hvor vi skal, som ordner billetter og er reiseleder – jeg pleier i grunnen bare å tasse etter med ungene.

Så da Line og jeg trasket rundt på Flesland på vei mot utgangen, gikk det først opp for meg at vi var på bærtur da vi hadde gått hele flyplassen på langs og havnet i helt feil ende. Vi var definitivt ikke på vei mot noe Exit-skilt, det var helt tydelig at Line fulgte meg – og jeg innså kjapt at dette kom til å bli en utfordring.

Men så skulle det jo vise seg at en reiseleder uten stedsans er mye bedre enn at den mest distré supporterfrua i verden skulle ta styringen, så det løste seg i grunnen til det beste 😉

Bergen møtte oss med strålende sol og svimlende 23 varmegrader, så da vi kom oss til sentrum, klasket vi til med sen lunsj og årets siste utepils i solsteika – og det var helt magisk! Akkurat da tror jeg både Line og jeg måtte klype oss i armen, vi ble vel litt rusa på livet der vi satt.

Og bare to timer etterpå måtte vi klype på ny, for da lå vi på hver vår massasjebenk og fikk løst opp muskelknuter mens vi ble knadd og massert fra topp til tå. Da vi var ferdige var vi så slække at vi fant vi ut at vi skulle gå til hotellrommet og legge oss tidlig og ta igjen litt søvn. Men så ble vi selvsagt liggende og skravle som to småjenter til klokka var langt over midnatt.

Hele fredagen tilbragte vi hos mediebyrået vårt AdLINK, og da måtte jeg i hvert fall klype meg i armen, for jeg er så forbanna stolt over å tilhøre en gjeng fantastiske folk som støtter, heier, jobber, følger opp, inspirerer, sprer glede – og ikke minst som jobber aktivt med å bidra med forslag til retningslinjer og tiltak som kan være med på å motvirke kroppspress. Akkurat det gjør meg faktisk ekstra stolt.

Line og jeg fikk dessuten testet utstyret i lokalene til AdLINK, og det var skikkelig moro 😉


 

En lang og produktiv dag med AdLINK fortsatte på show med Tusvik & Tønne, før vi spiste en bedre middag – og hele gjengen fortsatte kvelden på et utested. Jeg kan ikke huske sist jeg var ute ute – og må innrømme at jeg kanskje ble litt snurt da Line måtte vise leg i døra på utstedet og ikke jeg, men så er jeg jo tross alt ett år eldre. Jeg kan heller ikke huske sist jeg la meg 03.45, men det er en helt annen sak.

I dag gikk turen hjemover, og min lille velkomstkomité ventet på Torp. Fire smilende øyne og en litt småsliten pappa ga meg verdens beste klemmer og fortalte at det var skikkelig, skikkelig, skikkelig bra at jeg kom hjem igjen.

Så da måtte jeg klype meg i armen på ny.
 

/ God helg 😉

3 kommentarer
    1. Så herlig!
      Jeg og min bestis skal ta første helgetur sammen etter vi ble voksne og fikk barn om to uker. Og vi har valgt… Bergen! Ingen av oss som har vært der før. Tar gjerne tips til utested, restaurant o.l 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg