Lillesnuppas skohylle-life-hack

Her en tidlig morgen hadde jeg akkurat tatt meg en dusj, og var på vei ned trappen. Det var fortsatt litt mørkt i gangen da jeg kom ned, så jeg skrudde på lyset.

Jeg hørte Peter var i gang med frokosten på kjøkkenet, mens barne-TV rullet i stua.

Men så stoppet jeg opp. Det var noe som var annerledes. Et eller annet i gangen var ikke som det var da jeg slukket lyset kvelden før…

Først skjønte jeg ingenting. Så lurte jeg på om det bare var det at jeg hadde ryddet litt i jakke-kaoset et par dager før. Men det var ikke det heller. Jeg ble stående et par sekunder, før det plutselig gikk opp for meg hva det var – skoene!

For vanligvis pleier skoene våre å stå hulter til bulter foran skohylla fordi den er full, men nå stod det plutselig ingen sko på gulvet.

Hadde Peter virkelig ryddet..?! Uten å få beskjed om det?

Mens jeg stod der og kikket, kom to små tassende føtter svinsende fra stua – med et smil om munnen som nesten gikk rundt:

– “Se på skoene våre da, mamma! Jeg bare fikset de litt når jeg stod opp!”

Først da fikk jeg øye på hva som hadde skjedd i skohylla vår. For mens jeg pleier å plassere skoene oppå hverandre i høyden når det blir fullt, var de nå satt i et helt nytt system som jeg seriøst aldri har tenkt på før:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Den lille tassa som stod og trippet foran meg hadde altså plassert alle skoene med tuppen ned, i stedenfor i høyden. Og det frigjorde jo vanvittig med plass! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før?

Og det beste av alt: Det er som om flertallet i husstanden plutselig ser skohylla i et nytt lys. Det er i alle fall langt flere som syns det er morsommere å sette skoene på plass nå, enn det var før dette systemet så dagens lys!

Vel, alle bortsett fra han som eier skoene i størrelse 45, da. Men han hadde flaks, for han kan faktisk skylde på at de er for lange 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Skohylle-life-hack værsågod 😉👏🏼

22 kommentarer
    1. Det der gjør vi også! Femåringen viste meg det for noen år siden! Kommer til å bli noe stort av disse små 😀

    2. At det skulle ta 13 kommentarer før noen påpekte det – nei, det hadde jeg aldri trodd!! Haha, men ja det stemmer Guro, og det verste (eller beste) er at jeg ikke har lagt merke til det før jeg knipset bildene. Godt vi har igjen litt grønn-maling, for det skal definitivt fikses før vi flytter! 😉

    3. Wow, noe så genialt! 😁👍 Har ikke skohylle selv lenger, for det var jo ikke plass til «noen» sko oppå der, men nå er det nesten så jeg tenker jeg må gå til innkjøp av en!

    4. De er så smarte disse barna. De tenker utenfor boksen fordi de ennå ikke vet at det finnes en boks! Min sønn, da to, viste meg at det var mye mer effektivt å vaske benken i badet med en neglebørste enn en skuresvamp. jeg hadde irritert meg mye på at jeg ikke fikk strukturen i benkeplaten hvit. Nå får jeg det….. skohylletrikset virker dessverre ikke hos oss, da vi har feil type hylle. Vurderer nå å bytte den ut….

    5. Fantastisk 😍 Dette systemet må jeg utføre i vårt skokaos 😅 Takk til den lille snuppa deres 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg