Den grusomme utvasken

Huset vi flytter fra er omsider tomt, men nå gjenstår det verste: Den grusomme utvasken!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

La meg bare få avklare det først som sist, utvask av hus er ikke gøy. Det er mye, det skal gjøres veldig grundig, og kriker og kroker man ikke visste man hadde, skal skinne.

Og på toppen av alt dette kan man legge til at absolutt alt tar utrolig mye lenger tid enn man har regnet med.

Så akkurat nå må jeg bare innrømme at jeg gleder meg til én ting, og det er å bli ferdig シ

Samtidig er det jo noe fint med å skulle skrubbe ned huset og gjøre det klart til nye eiere også. Det er jo ingen hemmelighet at jeg er veldig glad i huset vi flytter fra, og jeg må innrømme at det er fint å tenke at huset snart skal skinne – fra topp til tå.

Men så må jeg være så ærlig å innrømme at det går litt opp og ned om dagen, for det å se huset tømmes for møbler har vært tøffere enn jeg hadde forestilt meg.

Det er jo fem år av livet vårt, liksom. Det føles på en merkelig måte brutalt å bare skulle flytte.

Det verste er faktisk veggen i hjørnet av stua, som vi har brukt til å måle hvor mye ungene har vokst siden sist. De små strekene som viser hvor mange centimeter de har ruvet over bakken, og hvilke datoer det har blitt målt. Jeg fikk en så stor klump i halsen da det gikk opp for meg, at jeg ikke fikk fram et ord. Peter fikk også panikk, knipset mange bilder – sånn at vi får lage oss en ny vegg i det nye huset. Noe annet er helt uaktuelt akkurat nå.

Jeg tror kanskje det er litt normalt å få rare tanker i en flytteprosess, for det er jo tross alt en skikkelig omveltning man går gjennom. I natt ble jeg for eksempel liggende å tenke på hva i all verden man gjør med dobørsten.

Tar man med seg dobørsten til nytt hus..? Eller takker man den gamle børsten for reisen og ønsker en ny velkommen i nytt hus?

Jeg tror jeg sovnet før jeg kom fram til en konklusjon.

Mange tanker altså, men bare én ting jeg vet for sikkert: Det skal bli godt å bli ferdig med den grusomme utvasken シ
 

/ 💩

12 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen. Da vi hadde bygd hus og skulle flytte fra rekkehuset etter ti fantastiske år der, gikk jeg rundt og skrubba mens tårer og snørr rant i strie strømmer.
      Når det gjelder dokost: det er forbruksvare! De byttes ut med jevne mellomrom, og de verken tas med eller settes igjen ved flytting! 😉

    2. Hei! Som sterk influencer håper jeg du kan ta deg tid til å starte en debatt om et viktig tema nå som julen nærmer seg.
      En bekjent har lagt ut denne annonsen på FINN :
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=133609625
      Til nå har hun fått 3 brukte blyanter i posten og blitt vippset 3 kroner.
      Det er flere av disse annonsene der ute. Hvor er givergleden vi liker å skryte på oss? Hvor er gjenbrukssamfunnet? Vi som lever med nok av det meste og mere til, tar vi oss tid til å ta inn over oss det faktum at mange barnefamilier må krype og be om hermetikk til jul?
      Oppfordrer alle av oss til å ta en titt i skap og skuffer, ta med barna og forklar hvordan andre lever der ute, og vis de gleden av å gi

    3. Pælm dobørsten, kjøp en ny både til dere og ny eier. Satte igjen en ny (plastinnpakket) dobørste, to doruller og en tørkerull til ny eier da vi flytta. Pluss ei flaske bobler og to plastglass og et «velkommen hjem»-kort på kjøkkenbenken. Han ble SÅ takknemlig. Hadde forøvrig vaskebyrå- innmari digg, og ikke så dyrt for en liten leilighet.

    4. Ett lite tips bare! Dersom dere lager de nye “vokse strekene” på en dørlist, går det an å ta denne med seg, om dere noen gang skulle finne på å flytte igjen 😄 Da kan dere ha de for alltid ❤️ mine besteforeldre hadde det i gamle huset, både fra sine egne barn, og så av oss barnebarna. Skulle ønske den ble tatt vare på før salg, for alt der skulle jo rives ned og pusses opp av de nye.

    5. Hei. Jeg har flyttet 14 ganger, så vil påstå at flytting er noe jeg kan. Dokosten kastes. Nytt hus, ny dokost 👍 Lykke til med utvasking 😊

    6. Det er så godt å lese både dine og Peters tanker om flyttinga! Og da spesielt din side da jeg er både liste-lager, notorisk planlegger og har ekstremt store problemer med å ta en beslutning. Rake motsetninga av samboern med andre ord😂 vi skal nemlig snart selge hus og flytte selv! Da skal vi tilogmed flytte fylke! Samboern vil hjem og jeg har værsågod å bli med om jeg ikke vil bli singel. Heldigvis gleder jeg meg til å flytte dit, og er etter to år allerede drittlei byen vi nå bor i. Så flytting blir bra. Men litt skummelt er det jo likevel. Da er det godt å ha så fine bloggere som har mange tanker og følelser rundt flytteprosessen som de vil dele❤️

    7. Hvorfor vasker man seg egentlig ut av huset ? Når folk flytter inn så flytter de oftest inn møbler med sko på beina , er sånn typ reint i 3 minutter før de nye eierne har skitna til gulvene igjen ?🙄

    8. Jeg skal flytte om et drøyt halvår og vurderer seriøst å leie et firma til utvasken. Koster noen kroner, men jeg er sikker på at det er verdt det! Dokoster kastes, ikke noe å tenke på engang! Koster vel en tier eller noe på Ikea så det er ikke noe å spare på. Lykke til i det nye huset! :o)

    9. Vi flyttet forrige måned, og svigermor tok (på eget initiativ) hele utvasken for oss mens vi flyttet. Jeg er så takknemlig, for det var en jobb jeg hadde gruet meg til. Tror faktisk jeg har den beste svigermoren i landet 😊

    10. Hei!
      Hva med å bruke matpapir som du legger over og tegner inn strekene som viser hvor mye ungene har vokst? Da kan de evt overføres til den nye veggen hvor dere vil måle hvor mye ungene har vokst. Det blir jo ikke helt det samme, men kanskje godt nok? Bare en tanke som jeg ville dele😊

    11. Haha, godt poeng 😉 Men jeg syns det er fint å skrubbe ned huset sånn at det skinner for de nye eierne. Både huset og eierne fortjener såpass 😉 Om ikke annet er det rent i alle krokene der møblene skal plasseres! Hadde vært noe dritt om man måtte vaske før man kunne få på plass dem 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg