På hengende håret

La oss gå to dager tilbake i tid.

Onsdag kveld, det piper i telefonen, melding fra byggmester Strand. Vinduene som vi har ventet på siden september, har omsider ankommet lageret i Larvik. Hvor lenge er det til de nye eierne skal ta over huset?

Jeg kjenner pulsen stige. Er det mulig. Det er onsdag! Huset er ferdig vasket og klar til overtagelse på fredag. Tre gamle vinduer som skal ut, og tre nye vinduer som skal inn – snekkere som skal trampe inn på mitt nyvaskede gulv…

Nei, niks, nada, sa Peter. Hakke sjans. Hvordan skal vi rekke det?

Noen meldinger fram og tilbake med Herr Strand. Han kan rydde kalenderen og sende to mann som kan skifte vinduene torsdag og muligens fredag. Men det må ryddes og vaskes etter dem.

Og da plutselig, skjedde noe uventet. Vanligvis er det jo Peter som er gassen i dette forholdet – men for en gangs skyld hoppet bremsen (jeg) ut av mitt gode skinn og ba byggmester gønne på. Dette fikk vi bare rekke!

Så til Peters store sjokk og frustrasjon, så det i går sånn ut – litt over 24 timer til overtagelse:


Godt å være ute i god tid, si 
 


… og litt bøss blir det jo underveis..
 

Jeg må innrømme at jeg kjente litt på stresset selv – men heldigvis jobbet de to flinke gutta på spreng i hele går, så i dag tidlig kunne jeg kaste meg rundt og tøffe bort til huset med vaskebøtta under armen.

Jeg skulle akkurat til å dra frem sentralstøvsugeren da jeg oppdaget at snekkerne hadde ryddet opp etter seg før de dro! Da ventet en takknemlig jubeldans før jeg gjorde klar skurefille og vaskebøtte, og satte i gang med å vaske 2. etasje, trapp og gang.

Så måtte de nye vinduene pusses, før jeg måtte hjem å hente malepensel for å fikse langs de nye listene som var noen millimeter kortere enn de gamle:


 

Takket være en snill byggmester, og en brems som plutselig ble til en gass – ble det søren meg nye vinduer, og malingen rakk akkurat å tørke før bilen med de spente, ferske huseierne rullet inn foran huset. Da snakker vi på hengende håret 😉

/ God helg ❄️☀️

5 kommentarer
    1. Takstmannen oppdaget tre vinduer som av en eller annen grunn ikke var i like god stand som de andre. Så vi ville bytte dem før nye eiere flyttet inn 🙂

    2. Aaa så Kult! Grattis med ferdig fiksa hus!👏☺ Deilig å være helt ferdig med den biten vil jeg tro 😊

    3. Hei. Er det lenge til dere er ferdige med inn- og utflyttingen? Jeg savner de gode gamle Konatil-innleggene..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg