24 pappesker før jul

I fjor stod vi midt i verste flyttekaos da julen begynte å nærme seg. Kjelleren var full av møbler, boden var full av esker – og vi jobbet iherdig med å bli ferdig med det verste, slik at julefreden kunne senke seg.

Det klarte vi på sett og vis også.

Men jeg husker spesielt at en leser kom med et tips i kommentarfeltet. Vedkommende hadde flyttet noen ganger, og ville bare komme med en liten anbefaling: Dersom man fortsatt har mange pappesker igjen som skal ryddes ut av: Lag en adventskalender! Én pappeske hver dag i desember – og vips så er man ferdig innen julaften 🎅🏼😂

Jeg husker jeg tenkte at det hadde vært en artig vri, men at vi jo selvfølgelig kom til å være ferdig utpakket innen desember. Det gjenstod jo tross alt et par uker..

Eh ja. Dette bildet er tatt i dag:

Legg merke til hvordan den nye veggen ikke er malt enda, fordi pappeskene står i veien 🙈

 

Vi snakker altså seks esker som har stått under trappa i et helt år! Jeg tror faktisk ikke jeg har lagt merke til dem siden mars. Jeg aner ikke hva som er oppi noen av dem! Jeg bare mistenker at det er vaser i den ene. Vaser! En hel eske med vaser! Mange av dem har jeg arvet, jeg kan jo ikke kaste dem?

Så her kommer en takk til deg, kjære leser som la igjen en kommentar i fjor: I år blir det adventskalender. I år skal de pakkes ut, en etter en pappeske – og når de er ferdige, skal jeg gå løs på hylle etter hylle i boden, på jakt etter flere ting som ikke er pakket ut.

Og når det er ferdig, skal jeg pakke bort en og en pose med klær til arvekarusellen. 24 overkommelige prosjekter, som til sammen vil utgjøre en stor forskjell.

Jeg innser nå at dette må være den mest produktive og takknemlige adventskalenderen som finnes. For tenk så deilig når desember er over og huset er ryddig 😂👏🏼

/ Sleng deg på, da vel! 😉🎅🏼

8 kommentarer
    1. Wow!!! Smart!! Jeg må være med på en sånn,perfekt kalender for mor som “ååhh jeg skulle ha …… bare sitte ned litt først! Oi…ble det leggetid og her sitter jeg enda!?”
      Skrive meg en liste med 24 to-do’s!

      Takk👌

    2. Det var lurt. Tror jammen jeg skal kjøre på med den slags kalender her også. Vi har nemlig også noen esker stående i en bod. Flytta hit for snart 5 år siden… 😂🙈

    3. Har eskene stått i ett år er det bare å kjøre de rett på bruktbutikken. Det som er oppi de har du ikke savnet,- da trenger du det heller ikke😏

      1. Som jeg skrev er det mye jeg har arvet nedi dem 😔 Det er ikke ting jeg ønsker å kaste, jeg må bare finne et sted jeg kan oppbevare dem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg