32 dager uten vaskemaskin

Akkurat dette hadde jeg gruet meg til. Livet uten vaskemaskin!

For så godt vant har man altså blitt, at det er tilnærmet krise når man ikke lenger har mulighet til å kaste de skitne klærne i den magiske maskinen som bare gjør vaskejobben for deg. Helt vanvittig egentlig, men man tar det liksom for gitt så fort man har en vaskemaskin tilgjengelig.

Vår maskin har stått på vent i boden siden vi flyttet i november, og den kommer seg ikke på plass før vaskerommet blir ferdig. 32 dager ute av drift er lenge!

Heldigvis har det gått veldig bra..

Men det er ene og alene takket være en av de viktigste personene i livet mitt: Mormor ❤️

For ikke bare har hun åpnet vaskemaskin-døren sin for oss. Hun har sagt at vi må komme innom med skittent tøy så ofte vi har trengt.

Den første gangen satt jeg der helt til vaskemaskin-programmet var ferdig, for jeg tenkte jeg skulle ta med meg det våte tøyet hjem. Men det skulle jeg hvert fall ikke, for Mormor skulle jo tørke tøyet, hun skulle stryke det, og selvfølgelig brette det pent sammen før det kunne hentes.

Fy søren, snakk om mormor-service! Jeg er så takknemlig at jeg har ikke ord.

Og spesielt siden jeg må innrømme at jeg aldri har strøket verken en t-skjorte eller et dynetrekk i mitt liv, føler jeg meg som en prinsesse hver gang jeg henter poser med rent og pent og nystrøket tøy.

Jeg hadde aldri, aldri trodd jeg skulle si det – men det er nesten så jeg gruer meg litt til vaskemaskinen vår sveives i gang igjen om noen dager.. 😂❤️

/ Takk Mormor, for at du har reddet førjulstiden 🙌🏽

2 kommentarer
    1. For en skjønn mormor❤ akkurat sånn ville min mamma ha gjort det….. ha en fin dag videre, men du…..sikker på at det haster med å installere vaskemaskinen da???😏

    2. Min mormor strøk tangatrusene mine når jeg var der på ferie. Fullstendig unødvendig, men litt søtt allikevel. Ser for meg hva hun må ha tenkt der hun sto å strøk tanntråd-truser 🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg