Back to reality

I går var det back to reality for mange av oss, og nå er liksom høsten i gang for alvor! I alle fall følte vi det da vi våknet til styrtregn i går morges. Det fristet virkelig ikke å stå opp da alarmen ringte, og vi hørte regnet fosse fra takrennene.

Men skoleklokka venter ikke på noen, så det var opp og hoppe alle mann. Og brått ble siste rest av feriefølelse revet vekk. Som er greit det altså, det føltes bare litt brutalt å plutselig være tilbake igjen.

Nå er det vel egentlig sensommer fortsatt, men jeg vet ikke jeg.. Det er noe med lufta nå, et snev av et kjøligere drag som absolutt ikke hører sommeren til.

Og selv om jeg på ingen måte er klar for å fryse på føttene helt enda, er det jo ingenting å få gjort noe med. Høsten kommer, sommeren er over – da gjelder det å sette pris på at vi faktisk har fire årstider som gjør at vi kan nyte noen av dem litt mer enn andre. Vi trenger variasjonene – og er heldige som har noe for enhver smak her i Norge ❤️

Men siden jeg på ingen måte føler meg klar for høst enda, startet jeg dagen i dag med å minne meg på noen høstlige punkter som jeg faktisk elsker:

Fårikål.

Frisk høstluft.

Flotte høstfarger.

Peiskos.

Stearinlys.

Tedrikking.

Strikking.

Sofakrok.

Og nå innser jeg at så lenge man ser bort fra tingene man ikke liker med høsten, så blir det nok ikke så halvgærent likevel😉

Og sølepytter ❤️

/ 🍂🍃

10 kommentarer
    1. Hva er det egentlig å ikke like med høsten? 😳 Når folk spør meg hva som er bra med høsten, så er svaret veldig enkelt: ALT!

      1. Åh, det må være så deilig å være høstjente! Jeg er nok også glad i høsten, det er bare at savnet etter sommeren overskygger alt.. Og den store stygge vinteren som jeg dessverre ikke kan fordra, som venter der fremme. Vil ikke klage, er bare så innmari glad i sommeren 😆

        1. Jeg er også veldig glad i sommer, men jeg er enda mer glad i høst og vinter. Det er ganske praktisk å være det når man bor i dette landet 😉

      2. Er så enig😁 Elsker høsten! Friskere luft, fine farger, beste tiden å gå i fjellet på, masse høstlyng i fine krukker ute, stearinlys, peis og forventningen om en fin tid som kommer på slutten av året – jula 😁
        Alle årstider har helt klart sin sjarm, men høsten er og blir min favoritt 😊

    2. Så utrolig fint bilde av snuppa og vofsen. Jeg gleder meg til vinter, og ønsker snø og noen kuldegrader.

    3. Hva er det egentlig å ikke like med høsten? 😳 Når folk spør meg hva som er bra med høsten, så er svaret veldig enkelt: ALT!

    4. Jeg er som deg. Jeg hater vinter. Høsten, der imot, prøver jeg å nyte uten å tenke på hva som ligger og lurer mot slutten av den. Og når jeg MÅ ta vinteren inn over meg, så forsøker jeg å fokusere på jul, som jeg elsker. da blir det egentlig bare en kort januar og februar igjen til første vårmåned kommer…. Jeg lurer meg selv hvert år!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg