Blomster på menyen

Mormor er så søt, til bryllupsdagen vår fikk Peter og jeg et gavekort på Østby Nordre – det lokale blomsterutsalget vårt ❤️ Og i går fikk vi endelig tatt turen for første gang i år!

 

Og for en lykkepille det er å vandre rundt blant fargerrike stauder og urter og planter i alle varianter. Jeg, som i vinterhalvåret knapt klarer å holde liv i en kaktus – får stjerner i øynene hver vår, når det er på tide å få det til å blomstre og gro på trappa og i hagen.

For hvert år som går, blir jeg flinkere til å vanne, og hvert år får jeg litt mer forståelse for hvilke planter som trives hvor. I år har vi attpåtil tenkt til å prøve oss på vår første kjøkkenhage, så i år må vi i alle fall få på plass gode vanningsrutiner ganske så kjapt 😅

 

I år kommer jeg til å tenke ekstra mye på hvilke blomster og busker som er insektsvennlige – for nå må vi alle ta i et tak for å redde så mange pollinerende insekter som vi kan 🐝

Anbefaler å ta en titt på Blomstermeny.no for gode tips til hvilke busker, sommerblomster, stauder og trær som er spesielt godt egnet for humler, bier og sommerfugler ☀️

Det er så deilig at favoritt-sesongen endelig er i gang! Og så må jeg bare få sende en stor takk til forrige huseier som har gjort en kjempejobb i de forskjellige blomsterbedene rundt huset – og i tillegg har plantet favorittblomsten over alle favorittblomster… Jubelen stod i taket da jeg oppdaget hva som nå er på vei!

Er det peoner jeg ser? Det er peoner! 😍

/ Hagesesongen hos familien Klonk er herved erklært for åpnet ☀️

7 kommentarer
    1. Elsker peoner! Plantet det her for første gang i fjorog skuffelsen var stooor da de ikke blomstret… Heldigvis kunne svigermor fortelle at de ofte ikke blomstrer de to-tre første årene etter at de har kommet i jorda. Her var det ellevil jubel, high-fives og spretthopp da jeg fant tre knopper i år 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg