Dagens lille: Venninnetipset

På mandag skrev jeg om planene mine for denne høsten, og et av punktene var å prioritere venninnene mine. Det har blitt mye hverdag og andre ting som har gått foran de siste årene, og spesielt med den gamle jentegjengen fra barne- og ungdomsskolen har det vært vanskelig å finne datoer der det passer for alle å møtes.

Seks jenter som skal ha ledig tid samtidig har vist seg å være mer eller mindre umulig 😆

Men forrige fredag fikk jeg et koselig tips! Jeg var på jobb da kollegaen min skulle vise meg et bilde på telefonen, og hun forklarte at hun hadde fått det tilsendt av en venninne – og at jentegjengen hver fredag hadde som tradisjon å sende hverandre hvert sitt bilde på felleschatten.

Og dette syns jeg var en supergod idé! Jeg er overbevist om at det er mange venninner der ute som får altfor lite tid sammen, og da er det jo helt genialt å lage en felleschat der man kan avtale en fast dag i uka der man kan komme med en liten update i form av et bilde.

Enten man velger mandager for å starte uka med et lite høydepunkt, eller man kjører på onsdager når man er halvveis uti – eller bare gjør som min kollega; sender bilder hver fredag for å feire at det straks er helg ☀️

Bildevalg kan selvsagt være alt mulig, for eksempel et in-action-bilde av hva man driver med der og da, noe som har fått deg i godt humør den dagen, skjermbilde av noe artig man har funnet på nettet, etc.

Jeg gleder meg i alle fall til i morgen, for jeg er helt sikker på at mine venninner også kommer til å like denne ideen 😉

/ God torsdag 💃🏻

8 kommentarer
    1. Jeg og min bestevenninne sender innimellom ei lita liste til hverandre som heter ‘mine 5’. Fem små punkter og stikkord om det som har opptatt oss de siste ukene. På denne måten holder vi hverandre oppdatert, samtidig krever det ikke mye. Funker godt for oss i en travel hverdag på hver vår kant av landet 🤗

    2. Vi har også en felles Snapchat gruppe og det er også gull for å holde seg litt oppdatert på hverandre 😁

    3. Jeg må si at jeg heller prioriterer et ordentlig møte. Vennene mine er viktige for meg og det klarer jeg å prioritere, selv i en hektisk hverdag, selv om det ikke blir hver uke ☺️

    4. Kan dere ikke bare ha en snapchat gruppe hvor dere deler små og store øyeblikk i hverdagen? Det trenger vel ikke være en fast dag i uken?
      I vår veninnegjeng har vi en tradisjon hvor vi spiser kveldsmat sammen første mandag i måneden. Dette gjelder de som bor i samme by, og dersom noen andre i gjengen tilfeldigvis er i nærområdet, er de såklart også velkomne:)
      Det er absolutt lavterskel, enkel brødmat og pålegg, noen ganger drar man til med omelett el. lignende. Poenget er at det ikke skal ta mye tid for den som inviterer. Så går det bare på rundgang hvem man er hos.
      Og om det er noen som ikke kan en gang, så er det slik det er den gangen. Er jo bare en måned til neste gang:)

      1. Hørtes veldig koselig ut, da! Vi prøvde med jevnlige treff, men det har vært for mange hindringer ala mangel på barnevakt, fødsler (!), fotball/håndball/dans/sang og turnusjobbing. Så vi har satt det på vent til den mest hektiske småbarnstida er over for alle 😉 Snapchat blir for enkelt – meningen er at det skal være ett utvalgt bilde som oppsummerer dagen (blir spennende å se om det funker på fredag 😄)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg