Den som ler sist

For ganske nøyaktig tre uker siden, satt jeg og humret for meg selv da jeg leste artikkelen om trillingforeldrene som hadde helt panikk for omgangssyken etter at den slo ned som en bombe rett før trillingene hadde blitt ett år gamle.

Jeg smålo da jeg leste hvordan foreldrene gjorde alt de kunne for å begrense smitten når den kom i hus, fordi det var krise dersom alle sammen ble syke samtidig – og at målet deres var at maks ett barn og én voksen gikk ned for telling.

På grunn av panikken behandlet de skittentøy som radioaktivt avfall, de brukte engangshansker, la nyvasket tøy i karantene i flere dager etter vask, brukte munnbind selv ved rengjøring av doskåla og spiste brødskiver med kniv og gaffel.

Jeg leste, og jeg humret og jeg smålo.

Vel. Jeg kommer aldri til å le igjen.

For hvis min frykt for noro-viruset var ille fra før – så har det i løpet av de siste to ukene utviklet seg til å bli helt katastrofalt ille nå. Jeg har aldri i mitt liv vært så noro-syk før, og jeg kan herved bekrefte at det er fullt mulig å bli syk i to omganger. Ikke aner jeg om jeg ble smittet på nytt, eller om viruset bare var av den seige sorten – det spiller i grunnen ingen rolle.

Det har aldri skjedd at jeg kun har postet 4 innlegg på 14 dager (og takk til min kjære mann som gjesteblogget mens jeg lå på badegulvet og sov!) – og ikke har klart å åpne verken mail-innboks eller snapchat.

Men nå er det altså endelig over for denne gang, og jeg har aldri før vært mer klar for å finne tilbake til livet igjen! ❤️

Min trofaste følgesvenn <3

Men en ting er i alle fall sikkert: Skulle smitten på et eller annet tidspunkt komme i hus igjen, så blir det munnbind 24/7.

Og brødskivene skal spises med kniv og gaffel.


/ Bill mrk. Har fått livet i gave 🎀

8 kommentarer
      1. Det er rett og slett fordi det skal så veldig mye til å ikke ha bittesmå spor av viruset på fingrene, sånn at man heller minimerer smittefaren enda mer ved ikke å ha kontakt med maten. Æsj, merker jeg blir helt uvel bare å skrive om det, haha! Thank god it’s over 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg