Den uærlige mannen på Facebook

I går snakket vi om nettvett ved middagsbordet. Om hvordan man selv oppfører seg på nett, men også om at det finnes personer der ute som ikke er ærlige – og at det er viktig å passe på.

Og det var mens vi snakket om dette, jeg kom på en fyr jeg traff på Facebook for mange år siden. En fyr jeg ikke kjente, men som fanget oppmerksomheten min fordi han hadde profilbilde av samme hunderase som jeg hadde selv.

En dag begynte vi å skrive til hverandre, og vi fant raskt tonen. Lange meldinger ble etter hvert til samtaler på telefonen. Det rareste av alt, var at jeg begynte å kjenne på sommerfugler i magen ganske kjapt.

Der satt jeg, noen mil unna fyren jeg snakket med i telefonen, og begynte å få følelser. Og det til tross for at jeg aldri hadde møtt ham før.

En dag bestemte vi oss for å møtes.

Stikk i strid med fornuftig nettvett. Facebook er jo riktignok litt annerledes enn en chat i et vilkårlig spill på iPaden, men likevel. Jeg ante jo egentlig ikke hvem denne fyren var.

Vi ble enige om å møtes hjemme hos ham, en helg jeg var i Oslo. Vi skulle lage taco sammen, og se på film. Han skrev at han gledet seg veldig, og sendte til og med bilde av seg selv mens han skrubbet stekeovnen før jeg skulle komme.

Jeg falt pladask. For en drømmemann! En sveip med støvsugeren hadde jo holdt i massevis, men innsiden av stekeovnen? Wow.

I etterkant viste det seg at han var ærlig om mye, men det der med stekeovnen og at han var en “ryddig fyr som likte å ha det rent og pent rundt seg”, var ren og skjær løgn.

Bildet av ham har jeg forresten fortsatt. Og siden jeg nå har fortalt historien, blir jeg nødt til å vise det også:

Dette bildet er til dags dato Peters største hvite løgn. Han har ikke tatt i en sånn Jif-spray siden dette øyeblikket i 2011, men han var visst villig til å strekke seg langt for lille meg. Den ene gangen 😆

Heldigvis var han ærlig på resten av punktene, og snipp snapp snute så var drømmemannen min ❤️

/ Bruk nettvett – ikke alle der ute er 100% ærlige 🙈😂

1 kommentar
    1. Haha! Helt herlig! 😀 Det skjer ikke bare på nett. Mannen min smørte på tjukt med “valgløfter” i innledende runder. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg