En liten stille-klokka-trøst

De siste 2 årene har veldig mange av oss håpet at det går mot slutten på å stille klokka fram og tilbake om våren og høsten. I 2018 la EU-kommisjonen fram et forslag om å avvikle hele ordningen – men foreløpig har det dessverre ikke skjedd noe.

Jeg tror ikke det finnes en sjel som stiller klokka med glede, men verden kan ikke gjøre annet enn å stille klokka som lydige små mus. Og til helgen er det dags igjen.

Det, til tross for at næringsminister Iselin Nybø sier hun er lei seg for at vi får enda en time i 2020 – for 2020 har vært langt nok som det er ❤️

Skjermbilde: Sol.no

 

Ikke skjønner jeg hva det er som tar så lang tid i EU, men nå ryktes det om at det ikke er klart om EU i det hele tatt vil jobbe videre med forslaget som er lagt fram! 😭

Natt til søndag skal altså klokken stilles én time tilbake, og i den anledning tenkte jeg å komme med en liten oppmuntring.

For om du syns denne klokkestillingen er litt brysom, om du syns det er slitsomt at ungen er stuptrøtt en time før leggetid om kvelden, om du er av typen som irriterer deg i flere dager fordi du ikke kan la være å tenke på hva klokka egentlig er, om du funderer på om du får en time ekstra søvn om morgenen eller en time mindre, eller om du grubler på om det blir mørkere om morgenen eller lysere om kvelden – så finnes det trøst.

Da kan jeg nemlig minne om at det er en person som har det verre – og som vi aldri må glemme at var så heldig å få dele med hele Norge for et par år siden:

Fra Sandefjords blad…

.. til Drammens Tidende…

… til Porsgrunns Dagblad…

… til Tønsbergs Blad…

.. Til Telemarks Avisa.. 

… til Sandefjords Blad..

Å stille klokka er faktisk peanuts i forhold til dette 🙈 😂

/ Det går vel bra denne gangen også!

19 kommentarer
    1. Hei,, vi får ikke en time mer i 2020 enn det vi har hatt alle andre år, de tok en time på våren og gir tilbake den nå☺️

      1. Min kropp fungerer best i vintermodus. Jeg gruer meg hver vår når vi stiller klokken frem og er super happy når vi kan stille den på høsten. Hvis det blir sånn at vi ikke skal stille klokka frem og tilbake så 🙏 jeg om at vi kan få være i vintermodus🙏

    2. Jeg (og min kropp) liker best den ordentlige tiden i forhold til sola- vinnertiden!! Merker at kroppen liker at morningene begynner senere. Nå begynner den riktige tiden:) hehe:D

    3. Gleder meg til oppfølgingen av disse artiklene. « Skik går det med Christina idag» « Tøffe dager for Christina»

    4. Eg elskar å stille klokka! Begge vegar! Om våren vaknar eg alltid veldig tidleg, og då likar eg at eg kan koma i gang med dagen ein time før No er eg trøyttare, og nyt å kunne sova litt lenger att…

      1. Skjønner ikke hvorfor, men jeg blir i så godt humør av å høre hvorfor dere liker klokkestillinga 😂 Kanskje det hopper over på meg! 🥰 God helg 😉

    5. 2020 er ett ett år jeg vill få overstått. 2020 begynte med at min far fikk kreft. Covid 19 ble et faktum og min far tapte kampen etter 6mnd. Bare 59år. Så jeg er iallefall færdi med år 2020🤮🤮

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg