En surikat i hagen

I går var vi i dyreparken! Trasket rundt med gode venner, og lot oss fascinere av giraffer, geparder og ringhalelemurer.

Så kom vi til surikatene. Jeg elsker surikater! Disse små, søte dyrene fra Sør-Afrika, som lever i familiegrupper og er supersosiale.

Som graver labyrinter under bakken, og forsvinner ned i hulene sine når sola går ned om kvelden. Der blir de til sola står opp igjen neste morgen – men hvis været er litt pjuskete og det er grått og kaldt, sover de gjerne litt lenger 😍😂

Jeg elsker hvor bedagelig anlagt de er, og hvordan én surikat bestandig holder utkikk etter farer, på et høyere punkt enn resten av gruppa:

 

Og det var sånn cirka her jeg tenkte jeg skulle prøve å grabbe til meg et lite humorpoeng på min Instagram story..

Tekst: “Fått en sånn i hagen, hva er det for no??”

 

Jeg humret godt da jeg la det ut, fornøyd med egen humor. Det var bare én ting.

For midt oppi dyrepark-vandringen, hadde jeg glemt at dette var det eneste bildet jeg hadde lagt ut på insta-stories denne dagen. Ingen tegn til at vi var på utflukt, ingen tegn til at vi faktisk befant oss i dyreparken.

Så da vi kom hjem sent i går kveld, oppdaget jeg at innboksen min var HELT stappfull av tilbakemeldinger.. Noen hadde skjønt tegninga, men veldig mange hadde klødd seg i hodet:

En surikat?! I HAGEN??”

“Du må ringe politiet”

“What?! De der skal man IKKE finne i Norge!”

Så neida. Kanskje komme med en liten oppklaring i etterkant, neste gang jeg prøver å være morsom 🙈😅

/ God søndag ☀️

4 kommentarer
    1. Haha, jeg gikk fem på 😂 Så dog etter flere titt på bildet at det ikke kunne være i noens hage og konkluderte med at dere var i en dyrepark 😅

    2. Du lurte meg 😀 Men mest fordi det ikke er lenge siden det rømte noen lemurer fra en dyrehage ett eller annet sted i Vestfold/Buskerud/Telemark/Aust-Agder, så jeg tenkte at kanskje det var flere på rømmen. Og jeg har faktisk gått og ventet på en oppfølging på Insta 😉

      1. Det var i Den lille dyrehagen 😊 De har funnet 4 av 5 lemurer, hvertfall det siste jeg hørte.
        Anbefaler forresten å ta turen dit!
        Perfekt for små barn (og gøy for voksne), fin pris, man kan ha med grillmat å grille der, og det er en mye kortere kjøretur fra Larvik, enn helt til Kristiansand 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg