Endelig forstår hun

Til tross for at det er seks års aldersforskjell mellom søsteren min og meg, har vi bestandig vært veldig gode venner og hatt mye kontakt.

Jeg har jo (naturligvis) ligget seks år foran henne i løypa bestandig, og det var jo litt morsomt at tilfeldighetene skulle ha det til at vi skulle bli mødre for første gang begge to, i en alder av 30.

Og akkurat dette med å få barn, har jo på mange måter adskilt oss litt. Det vil si, jeg føler at hun har forstått hvordan det har vært for meg, samtidig som hun jo stort sett bare har vært den kule tanta som har vært på besøk og opplevd barna på sitt mest eksemplariske – uten å få innblikk i mangelen på søvn, melkespreng, manglende rutiner, og generelt kaos.

Men så ble jo min lillesøster mor til en herlig liten baby i januar, og ikke uventet endret samtaleemnene mellom oss seg betraktelig. Etter at minsten kom til verden, har vi stort sett bare snakket om amming, soverutiner og babyting – og det er altså så koselig for en storesøster å bli spurt om råd ❤️

Samtidig er det jo ikke til å stikke under en stol heller, at det gleder hjertet mitt å se at min kjære lillesøster nå befinner seg på nøyaktig samme sted i livet som jeg var for 7 år siden – med akkurat de samme gledene i mammahverdagen:

 

 

/ Endelig forstår hun, på ordentlig 🙈😂❤️

2 kommentarer
      1. Nå har jeg ikke fulgt dem veldig tett, men syns da ikke de eksponerer barna sine i særlig stor grad? Tror aldri jeg har sett et ordentlig bilde av dem faktisk, men det kan jo være fordi jeg ikke leser alle innleggene da. Men bladde meg litt tilbake nå og så ikke et eneste bilde av barn som var veldig gjenkjennbare på noe måte. Man må jo kunne blogge om familieliv tenker jeg da, men uten å legge ut bilder hver eneste dag av barna i badetøy/portrettbilder der de er lett å kjenne igjen. Jeg følger ikke mammatiomichelle heller, men jeg tror faktisk jeg hadde kjent igjen hennes barn om jeg så dem på gata.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg