Familien Klonks avokado-konk

Her om dagen skulle jeg google et eller annet, og plutselig dukket det opp et bilde av meg selv (😆✌🏼) der jeg stod og gliste mens jeg stolt viste fram avokadoplantene mine.

Og det var jo litt trist, for det minnet meg på at alle de stakkars plantene døde i flytteprosessen i fjor vinter.

Men det satte meg også på en ny idé – det er jo på høy tid å få liv i noen avokadosteiner igjen! Og hvorfor ikke sprite opp høsten ved å lage en skikkelig familie-avokado-konk?! Som tenkt, så gjort!

Med familien Klonks konkurranse-instinkt, blir ikke dette noen “konkurranse” – det blir blodig alvor og heftig egosentrisk heiing på egen stein.

Bortsett fra mor som ikke eier sånne instinkter da, og kommer til å ta det hele med knusende ro 😆

Så, hvorfor ikke slenge seg på? Jeg lover deg at det blir moro, enkelt og spennende – det eneste du trenger er en liten dose tålmodighet 😉

Slik gjør du!

  1. Skyll steinen nøye, slik at den er helt ren og pen (du trenger ikke fjerne det tynne, mørke skallet)
  2. Finn ut hvilken ende som er butt og spiss (den spisse enden skal opp!)
  3. Stikk 3 fyrstikker/tannpirkere inn jevnt rundt midten av steinen (gjerne litt på skrå oppover)
  4. La steinen hvile på pinnene i toppen av et glass vann, slik at minst 1/3 av steinen dupper nedi vannet

 

Voilá! Så er det bare å stelle pent med steinen sånn cirka annenhver dag, skift vann, sørg for at glasset er rent, og skyll gjerne steinen i litt lunket vann.

Etter 4-8 uker kommer forhåpentligvis steinen til å sprekke opp, og det kommer en rot ut i bunnen som vokser seg større og lenger for hver dag.

Fram til da er det bare å heie fram sin favoritt, dersom du også tilfeldigvis skulle ha noen du kan konkurrere mot 😉

Så får vi se da, om det begynner å spire i vinduskarmen etterhvert – husfreden går nok uansett en ufin tid i møte 😂

/ Heia den som vinner 👏🏼😄

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg