Fix it like you mean it

I går kom jeg tilfeldigvis i prat med ei dame på butikken, og det viste seg at hun og familien nettopp hadde kjøpt seg nytt hus. Overtagelse var ikke før i november, men hun uffet seg litt, for startet jo den virkelige jobben! Nemlig å fikse og ordne deres eget hus før det skulle legges ut for salg.

Og det var ikke småtterier som skulle ordnes heller. Gangen skulle pusses opp, huset måtte males utvendig, gårdsplassen skulle fikses og hagen shines, i tillegg til at et par soverom trengte ny farge på veggene. Alt dette på toppen av ryddingen. For etter femten år var det mye rusk og rask i kriker og kroker og boder.

Og som hun så fint oppsummerte: Alt dette er ting som skulle vært gjort for lengst.

Det første som slo meg da jeg satte meg i bilen, var medfølelse – for det å skulle flytte er en skikkelig jobb! Samtidig kjente jeg meg jo veldig godt igjen fra å ha vært på flyttefot selv noen ganger, det var jo ikke før vi skulle selge huset, at vi fikk ordnet ting vi hadde utsatt i lang tid.

Og det er jo så trist! Jeg husker jo hvor fint jeg syns det var da huset var klart for visning i fjor, da alt i boder og kryp-loft var ferdig sortert, da alle overflødige leker var pakket bort i en skuff, da kjøkkenbenken endelig kom til syne igjen, da verandaen var ferdig oljet og bildene omsider hadde kommet seg opp på veggen:

It is so clean. C L E A N.

Still clean. C L E A N.

Peters kontor (uten spor av Peter 😂)

Jeg blir helt salig når jeg ser bildene fra prospektet, tenk at vi hadde det så fint rett før vi skulle flytte 😆🎉

Men da vi solgte huset, husker jeg Peter sa noe smart: Når vi flytter inn i vårt nye hus, må vi bare late som vi skal ha visning!

Og nå, snart ett år etter flytting, tenker jeg at det er jo en strålende idé! Kanskje er det dét vi burde gjort alle sammen?! Hvorfor ikke bare ta en runde i boligen sin, og se hva som må ordnes før en fiktiv visning? Det er jo da man faktisk ser det!

Listene som mangler, ugresset i innkjørselen som er i ferd med å ta over, bildene som skulle vært hengt opp i fjor, de visne plantene som burde blitt byttet ut – alle tingene som skulle vært gjort for lengst.

Så det tenker jeg må bli den nye taktikken. En gang i kvartalet: Fikse ting, som om det kommer kjøpesterke småbarnsfamilier innom neste søndag. Heia, heia – det nærmer seg visning!

For for å sitere Mormor: Det er jo så godt med alt som er gjort 😉

/ Verdt et forsøk, da 👏🏼😄

11 kommentarer
    1. Hei!

      Ikke helt relevant til innlegget, men. De svarte veggpottene med lyng i du viste på snap, hvor er de fra?

      Så fine, leita etter i evigheter.

      Takk på forhånd 🙂

    2. Kjenner meg igjen i alt du skriver her! Er midt oppe i det selv akkurat nå😅 Godt å ha en grunn til å komme i gang med alt vi har utsatt i flere år.

      Veldig fin gråfarge i stuen deres, forresten. Husker du hva den heter?😊

    3. Later som jeg skal ha visning, eller at det skal komme besøk rett som det er! Da får jeg malt det taket, og vasket den veggen🤣

    4. Flott hus, og jeg skal ta med med setningen videre.:» late som vi skal ha visning» den er jo perfekt👍Kanskje jeg også får et strigla hjem også. Hva heter fargen dere har i gangen og hva har dere gjort med trappa? Det var råfint😊

      1. Ja, den setningen skal jeg også bruke framover! Fargen i gangen er “green leaf” fra Jotun, superfin! Trappa var sånn da vi flyttet inn, så det vet jeg ikke dessverre ☀️

    5. Her tar vi den store rydde, vaske tiden i sommerferien.. Et par dager ruffer vi i alle rom, og kaster myyye. Å så invitere jeg stor familien på julegrøt 1 advent..for da Må vi rydde og gjøre litt klart til jul….vips, så er jule huset på stell og grøten lager seg selv i ovnen(“dyne grøt) 😊👍Lykke til med” visning “😂😂🙈

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg