“Flott” start på uka

Noe sier meg at Peter kommer til å insistere på at jeg ikke rygger bilen inn foran garasjen fra og med i dag…

For det var en strålende morgen. Jeg hadde akkurat kjørt minsten i barnehagen, da jeg kom putrende nedover gata. Sola skinte fra klar og blå himmel, naboen stod ute og hengte opp tøy mens hun vinket, fuglene kvitret – en bra start på uka.

Jeg svingte bilen i en bue i motsatt retning av garasjen, smalt giret i revers og manøvrerte rattet med kjente bevegelser samtidig som jeg hadde foten lett på gasspedalen.

Gjort dette mange ganger nå. Lik avstand til bil nummer to ved siden av, passe avstand til garasjen bak. Rette opp, mens jeg gasset forsiktig helt til ryggesensoren straaaaks skulle begynne å pipe, og… PANG!

Herregud. Rygget jeg inn i garasjen?? Jeg rygget inn i garasjen!

Jeg kjente hvordan hjertet galopperte i vill fart, hvordan i all verden hadde jeg klart det? Sensoren begynte plutselig å pipe – åpenbart altfor sent. Herregud, hadde jeg blitt en sånn en som kjører helt til det tekniske sier fra om at jeg må stoppe?!

Jeg spratt ut av bilen for å sjekke skadene. Kjente hvordan jeg skalv på hendene, hva i all verden ville Peter si?

Og der, på veggen – et tydelig avtrykk jeg hadde lagt igjen:

Det tok noen sekunder før to ting gikk opp for meg:

1. Heldigvis hadde jeg ikke rygget inn i den doble garasjeporten.
2. Selve merket bilen hadde laget – det var jo selvfølgelig forårsaket av denne!

Hengerfestet! Det hadde reddet meg! Jeg klarte ikke la være å slippe ut et lite fnis der jeg stod og beskuet skadene, hengerfestet hadde søren meg tatt støyten!

En liten bulk i et garasje-bord spiller jo ingen rolle, og hengerfestet så like fint ut. Og siden vi nettopp har malt huset, har jeg også hvitmaling tilgjengelig sånn at jeg kan dekke over sporene med en gang.

Jeg smilte fornøyd for meg selv. Dette skulle jeg søren meg fikse uten å si noe til Peter! Hva godt ville det komme ut av å fortelle ham det? Sånn at han vil måtte bekymre seg over ryggeferdighetene mine i uoverskuelig framtid? Irritere seg over at jeg er en sånn som faktisk stoler blindt på bilens sensor når jeg kjører bil?

Nei, det er faktisk ikke alle ting man trenger å dele med partneren sin.

Det var bare et ørlite problem. For plutselig hørte jeg et kremt. Et velkjent kremt.

Jeg forstod med en gang hvem det tilhørte – og hvor lyden kom fra.

Kontor over garasjen, ja. Peter hadde fått med seg alt.

/ Note to self: Ærlighet varer lengst, og vask bilen jevnlig sånn at sensorene fungerer til enhver tid 😅🙈

6 kommentarer
    1. Åååå så fantastisk 😂😂😂 jeg har gjort noe lignende, med noen riper på bilen men jeg var så “uheldig ” at jeg glemte å fortelle det i ca 1 mnd ish😂😂 og når jeg “kom på det” fikk jeg bare til svar at de ripene hadde vært der siden vi fikk bilen😂😂Kunne vist spart meg for alle grublerier over hvordan jeg skulle legge dette fram😂😂

    2. Au! Den der kjente jeg inn i margen. Men du var heldigere enn meg! Jeg hadde for vane å kjøre inn på parkeringsplassen min, helt til jeg en dag begynte å rygge inn. Det glemte jeg neste morgen, så satte bilen i revers, ga gass (litt bakke) og slapp bremsen. Det er trevegg bakerst i garasjen (felles anlegg for blokka), og et armeringsjern som heldigvis hindra meg i å kjøre gjennom veggen. Ny bil og armeringsjern var ikke så moro da. Men, som mange sa i ettertid, det sto ikke en unge der! Bil er bil, det kan fikses. (Og det kan selvfølelsen også på sikt 😉 )

    3. Jeg bulka veggen på Kiwi med hengerfestet på den forrige bilen min… Om jeg sa noe? Nah – det føyde seg bare pent inn i rekka som andre hadde laget før meg. 😉

    4. Hahaha… slår ikke meg… Jeg rygga den ene bilen inn i den andre… Og skjønte ikke først hvorfor det stoppet opp, så jeg kjørte litt fram og prøvde igjen… Ja, det var mørkt og bilen var svart, men altså… 🤦🏻‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg