Gavedryss

I motsetning til Peter, har jeg bestandig elsket romjulen, for hva er vel bedre enn å kjenne at juleroen senker seg – og å glede seg over det fine man fikk til jul?

Følger du meg på Snapchat, vet du kanskje allerede at jeg hadde ønsket meg sengetøy i år! Perfekt gave å gi – perfekt gave å få. Og i år lå det både sengesett og stretch-laken under treet – hurra! (Hvor mange voksenpoeng, egentlig?)

Men jeg fikk mye annet fint også! Bare se på dette シ

Gavene fra mannen

I år (som alle andre år) hadde jeg virkelig ingen anelse om hva Peter hadde funnet på. Men han elsker jo både julen og julegaver like mye, så det pleier å dukke opp noe artig.

Innpakket i en stor eske, lå det en liten konvolutt..

Jeg skjønte absolutt ingenting.. En avtale..? Hva slags avtale? Så åpnet jeg konvolutten og fikk øye på disse 😂

For etter at vi flyttet, har vi manglet et sånt klistremerke til å ha på postkassa, og da Peter ville hente et på posten i november, sa jeg (som den økonomiske tøtta jeg er): “La oss vente til over jul, sånn at jeg kan sjekke om det kommer noen bra tilbud”.

Mannen hadde flere gaver på lur i år, og den neste må jeg jo innrømme at jeg ble veldig glad for.. For nå har min kjære yndlingslampe gått fra dette:

.. Til dette:

Ny skjerm! Ekstra glad ble jeg fordi Peter mente det var siste gang vi kjøpte ny skjerm da den gikk i bakken sist, for i løpet av fem år har den blitt den dyreste lampa vi eier. Men jeg elsker den (selv om jeg innser at den må få en annen og litt mindre farlig hedersplass enn der jeg har plassert den nå) 🙈 Mannen altså <3

Årets mest velduftende

Jeg ble også hoppende glad for nye hårprodukter, jeg hadde nemlig ønsket meg en sånn shampo-bar, etter at mutter’n ble helfrelst en gang i høst. Shampo i fastform som tilsvarer tre flasker med flytende shampo, det må jo være bra! Jeg fikk to forskjellige, og de lukter så godt at jeg foreløpig har de liggende i stua. Sniff, sniff 😍

Årets luring

Jeg lurte fælt da det dukket opp en gave til meg fra svigermor, for Peter og jeg hadde allerede fått fellesgave – men se hva jeg fikk ❤️

Bee’s wrap er håndlagede “ark” av bomull og bivoks som erstatter plastposer eller plastfilm, perfekte til nistepakke eller til å ha over skåler i kjøleskapet. De kan brukes igjen og igjen og igjen – så nå skal jeg endelig redusere plast-forbruket enda mer! Disse fant jeg i en gårdsbutikk vi var innom sammen med svigers i sommer, og da forklarte jeg svigermor hva det var. Gjett hvem som hadde gått inn i butikken igjen etterpå og kjøpt en pakke til meg 👏🏼 Svigermor <3

Årets bok

Det er slutt på tida da lesehesten meg fikk bøker til jul, for de fleste har jo fått med seg at jeg ikke leser stort for tida. Men i år fikk Peter og jeg denne, og jeg gleder meg allerede til neste jul! En bok fullstappet med lister der man kan fylle inn diverse gjøremål i førjulstiden, som husarbeid, gaveinnkjøp, adventskalendere, julekort, menyer, budsjett, julegleder, aktiviteter osv. Den kan selvsagt brukes år etter år! Helt genialt.

Årets Gjenbruk

Hvert år finner tante og jeg på en tullegave til hverandre, og jeg er like nervøs hvert år for hva hun har funnet på. For noen uker siden skrev Peter på bloggen sin om gleden ved å gi brukte gaver. Gjenbruk er gull, og dette hadde tanta mi fått med seg. Utenpå esken lyste dette:

Og dette:

Tante hadde tatt ham på ordet, og oppi esken lå blant annet disse:

Litt usikker på hva de er til, men kan det være mus som skal ligge under juletreet..? De var i alle fall godt brukt og litt slitne.. 😂

Årets lærepenge

Oppi den samme esken lå også en mindre eske med bilde av meg med parkeringsboten vi fikk den gangen “vi” hadde klart å betale parkering for feil bil:

Esken var pepret med diverse regler for hva man skal unngå for ikke å få bot:

Og i den ene enden:

Og ut kom den ene parkeringsboten etter den andre, samlet litt her og der det siste året – som en liten påminner om at man må ha hodet på rett plass når man parkerer bilen, ellers går det gæli 😂

Julaften ble helt perfekt. Selv om det er en merkelig tradisjon å sitte ved et juletre å pakke opp en drøss av gaver, er det veldig sjarmerende og trivelig. Å sette pris på de man er glad i – og å være sammen.

Og ja.. Hvis du lurer på hva tante fikk i retur av meg, så hadde jeg den perfekte gaven i ermet 😂

Hun ble selvfølgelig kjempeglad 🙈😂

/ Fortsatt god romjul, folkens 🌟

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg