Hipp hurra for 8-åringen!

– “Hva ønsker du deg til bursdagen din?”

To smilende øyne kikket på meg:

– “Sparkesykkel. Det har jeg ønsket meg SÅ lenge!”

Jeg så på den lyse luggen. Åtte år, det er ikke til å tro. Husker dagen han kom til verden som om det skulle vært i går. Da han klinket inn termindato, på selveste morsdagen ❤️

 

– “Jo forresten, en ting til, Mamma. Jeg ønsker meg at bursdagen blir bedre enn i fjor”.

Hmm..? Jeg tenkte så det knaket. Bedre enn i fjor, jeg forstod ingenting – hvordan feiret vi egentlig i fjor?

Så kom jeg på det. Herreminhatt, fjorårets bursdag var jo en katastrofe!

For nøyaktig ett år siden startet lillesnupp noro-festen en tidlig morgen, og derfra gikk det slag i slag. Først ble jeg smittet, så ble Peter smittet – og da bursdagen kom, måtte Peter og jeg ta “stein, saks, papir” i smug for å avgjøre hvem som skulle ordne bursdagsfrokost på senga.

Peter tapte og måtte lage frokost, mens jeg måtte følge den stakkars gutten på skolen. Jeg kommer aldri til å glemme blikket jeg fikk fra assistenten vi møtte på veien. Jeg må ha vært et syn der jeg gikk på andre siden av gata, det var såvidt jeg hadde krefter til å løfte beina – jeg var grønn i ansiktet og jeg klarte ikke presse fram så mye som et smil.

Jeg holdt meg på lang avstand fra folk da jeg vinket hadet til den lille jubilanten, som slukøret satte nesa mot klasserommet, uten å ha fått den bursdagsmorgenen han hadde sett for seg.

Og dessverre gikk det som det måtte gå – den ettermiddagen krevde noro-viruset sitt fjerde offer, og den stakkars gutten feiret bursdagen sin sovende på sofaen med en rød plastbøtte ventende på gulvet.

Heldigvis, gutten min – ble bursdagen i år bedre enn i fjor. Ingen sykdom, skikkelig bursdagsfrokost på senga, god stemning, pannekaker til middag og familiekos for alle penga.
Og en ny sparkesykkel 😉❤️

/ 🎉🎁🎂

5 kommentarer
    1. hæææ, er han 8 allerede? føles jo ut som om det var i går jeg begynte å lese bloggen til peter, og da var jo gutten bare lille bleierumpa!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg