Horegenseren

Tenk at et lite nettroll skulle føre til så stor humor 🙌🏽😆

Det hele startet med at jeg i forrige uke la ut et innlegg der jeg viste fram min nystrikkede Jubelgenser:

Og det tok ikke lang tid før det dukket opp en kommentar fra en leser som hadde følgende på hjertet:

Alle kommentarer må forhåndsgodkjennes av meg før de vises på bloggen, og de verste tingene lar jeg naturligvis ikke slippe gjennom. Men innimellom syns jeg det er ålreit å la en og annen uskyldig passere, før jeg svarer etter beste evne:

Jeg begynte naturligvis å fundere litt på hva en “horegenser” kunne være, for det hadde jeg aldri hørt om før.

Derfor fant jeg ut at jeg skulle spørre mine trofaste følgere på Instagram, så jeg la ut en story der jeg forklarte situasjonen genseren min hadde kommet opp i. Var det noen som visste hva en horegenser var?

Så startet moroa!

For et engasjement! For en kreativ gjeng! Jeg tuller ikke når jeg sier at det tikket inn med nye meldinger hele dagen, og det er lenge siden jeg har ledd så mye.

For i løpet av den korte tiden, hadde det utviklet seg en helt ny form for humor, som ingen ende ville ta 😂

Horete raglan 😂

 

Og dette, akkurat dette, fikk meg til å innse hvor mye jeg setter pris på sånne dialoger. Dialoger med dere som jeg ikke kjenner, men som jeg føler jeg kjenner litt likevel. Når en helt vanlig trolle-kommentar binder oss sammen og skaper en ny humor som sprer så mye latter og glede at halvparten sikkert hadde vært nok. Det er sånne øyeblikk jeg samler på!

Og da vi trodde det var over, skulle det toppe seg som rosinen i pølsa da Kokkejævel stakk innom bloggen og la igjen et pip i kommentarfeltet – sånn bare Kokkejævel kan:

/  God tirsdag! ☀️

78 kommentarer
        1. Helt fantastisk😂 å den såkalte “horegenseren” du har strikket bør du være utrolig stolt av! For den var kjempe fin❤️

      1. Beste horegenseren eg har sett, helt enig med kommentarer du har fått 😂😊😊😊😊
        Fortsett sånn 😊🥰😁

    1. Å igle
      BETYDNING OG BRUK
      suge seg fast som en igle; komme seg (dit eller dit) ved å suge seg fast som en igle.

      Mulig det er et nordnorsk ord?

        1. Har du rett og slett tatt på dæ HOREgensern og SUGD dæ fast i kokkejæveln??? 😵 😱🤪🤣🤣🤣🤣
          Da skal æ se etter dæ når æ stikk innom Alta neste gang👍👍👍

      1. På min dialekt (nordlending) er å igle å erte. Om du igler (erter) mye er du en iggelpotet. 😂 Eller en blodsugende rotfrukt, som min mann kaller det, som er fra Sandefjord, og synes det uttrykket er hysterisk morsomt.

      2. Altså, det er jo et fast uttrykk som heter “å egle seg innpå” som betyr “å yppe til strid”, men det er kanskje litt for mye forlangt at små troll skal kjenne til sånne innvikla ting 😀

        1. På Helgeland sei vi «æggel» seg innpå. Æggel me tjukk L.

          Flira godt av den her saken 😂😂😂
          Lur på om oppskrifta e å få kjøpt nån plass?!

    2. Det er så gøy at en kommentar som dette nettrollet skrev ble en SÅ morsom sak😂og at du og vi kan le 😂🥰 Herlig Christina👏🏼👏🏼❤️

    3. Sånn horegenser ønsker jeg meg også.. jeg har bare gensere av luremus typen, av den typen som ser ut til å passe men ikke gjør det likevel..

      1. En horegenser må jo bare strikkes av billigst mulig garn…og hvis du strikker den 2-3 str for liten vil den jo igle (suge)seg fast til kroppen din😂. Og da har du plutselig 2 fluer i en smekk, en horegenser som igler seg fast til kroppen din, og da må du jo se billig ut😂. Viser alt du ikke vil, men som blir litt horete når den igler ser fast . Men jeg ville jo kjøpt billigst mulig garn og da helst i litt horete farger.., Og horebukk-genseren bør jo strikkes av reinsdyr-garn(bare å fange en rein og barbere den slik vi gjør med sauen, men husk å ta en bukk da😂, og helst en som har rullet seg i en brunstgrop,så det luktet skikkelig horebukk av genseren når den er ferdig). Og det er viktig at det blir reinsdyr-garn for det er kaaaaaldt i Alta…Tror kokkekjævel vil sette UTROLIG PRIS på å få en slik horebukk-genser med «ekte» horebukk-lukt😂. Også må dere ta bilder når alt er klart, men Finn en «billig»fotograf og prøv å få tatt bilder helst da med nettingstrømper og superkort miniskjørt😂. Tror jeg dæver😂, og spes med tanke på på alle kommentarer og hva som startet det hele😃😃😃🤷‍♀️.

        1. Fantastisk flott genser, snakk om å kle alt a 😁 Strikker meg en lignende genser, usikker på hva jeg skal kalle den 😆 Ha en gøyal dag 🎈

    4. Herreguuud jeg ler så jeg griner 😂😂😂😂 klarte bare lese litt av insta kommentarene før latteetårene triller 😂😂😂 altså!! jeg vil og ha en horegenser! kan vi ikke opprette en hasjtag?! #horegenser 👏🏻👏🏻👏🏻😂

    5. Lurer litt på hvordan jeg skal gå fram ovenfor bestemor på 88 år, når jeg nå skal spørre om hun kan strikke meg en horegenser..? Kanskje sørge for at høreapparatene er tomme for strøm, eller gjemme dem under lefsa på tallerkenen samtidig som jeg viser henne bildet av genseren og kommuniserer med tegnspråk 😅😂

      1. Jeg er egentlig nå mer interessert i hvordan du kommuniserer, med tegnspråk, «å strikke en horegenser…» 😂😂😂😅

    6. En horegenser må jo bare strikkes av billigst mulig garn…og hvis du strikker den 2-3 str for liten vil den jo igle (suge)seg fast til kroppen din😂. Og da har du plutselig 2 fluer i en smekk, en horegenser som igler seg fast til kroppen din, og da må du jo se billig ut😂. Viser alt du ikke vil, men som blir litt horete når den igler ser fast . Men jeg ville jo kjøpt billigst mulig garn og da helst i litt horete farger.., Og horebukk-genseren bør jo strikkes av reinsdyr-garn(bare å fange en rein og barbere den slik vi gjør med sauen, men husk å ta en bukk da😂, og helst en som har rullet seg i en brunstgrop,så det luktet skikkelig horebukk av genseren når den er ferdig). Og det er viktig at det blir reinsdyr-garn for det er kaaaaaldt i Alta…Tror kokkekjævel vil sette UTROLIG PRIS på å få en slik horebukk-genser med «ekte» horebukk-lukt😂. Også må dere ta bilder når alt er klart, men Finn en «billig»fotograf og prøv å få tatt bilder helst da med nettingstrømper og superkort miniskjørt😂. Tror jeg dæver😂, og spes med tanke på på alle kommentarer og hva som startet det hele😃😃😃🤷‍♀️.

    7. Horegenser og så kommer luremus genser også.. 😂😂😂Ender opp som ukas ord på nytt på nytt detta 🤪🤪

    8. Hvis det er ditt design kunne du jo begynt å selge mønsteret og kalt den Horegenser, høres jo akkurat ut som en strikkeoppskrift!

    9. Hahaha! Dette var dagens, så kan bare tenke meg hvor gøy du har hatt det :p
      Forresten, for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg faktisk en horegenser er en sånn genser som er godt brukt😂 Den liker å bli brukt også. Så både horegenseren og brukeren av den er godt fornøyd tenker jeg. Holder hverandre varm å. Sikker på at slike troll bare er misunnelig. Skulle vel ønske de hadde en selv.
      Tenk deg det da, et troll med en horegenser? Hører ikke hjemme noen plass vettu😂🤷‍♀️

      Gleder meg til å se horebukk genseren til Kokkejævel <3 En jævel med horebukk genser.
      Klinger fint det ;))

    10. Hahaha! Dette var dagens, så kan bare tenke meg hvor gøy du har hatt det :p
      Forresten, for å svare på spørsmålet ditt så tror jeg faktisk en horegenser er en sånn genser som er godt brukt😂 Den liker å bli brukt også. Så både horegenseren og brukeren av den er godt fornøyd tenker jeg. Holder hverandre varm å. Sikker på at slike troll bare er misunnelig. Skulle vel ønske de hadde en selv.
      Tenk deg det da, et troll med en horegenser? Hører ikke hjemme noen plass vettu😂🤷‍♀️

      Gleder meg til å se horebukk genseren til Kokkejævel <3 En jævel med horebukk genser.
      Klinger fint det ;))

    11. Haha, fantastisk string. 🤣🤣 Lurer litt på hva malik sier og tenker når han ser hvordan trollskapen hans har utviklet seg. 🤗🤗🤗 Priceless!!!

    12. Kanskje denne Malin egentlig mente en Hurra-genser? Akkurat som hurra for 17.mai noe ganger kan falle i skade for å høres ut som hora for søtte mai…..

    13. Jeg er fra Tromsø og har stor glede av deg og din humor. Du tok ett godt balletak på Malik nå. Artig artig.
      Husker i min ungdom jeg og min venninne strikket pungvarmere til guttene i klassen.
      Ser for meg kokkejævelgenser med tilbehør, pung-varmer.
      Du er tipp topp Christina.

    14. Hei! Ufattelig morsom lesing! Har en tanke til deg; foreslår at du strikker en “horegenser”, hva nå enn det er??? og skriver nettopp “Horegenser” på den foran. Når genseren er ferdig strikket, lag et some-stunt om at genseren skal gå fra deg til en tilfeldig person. Si du har den på en lørdag formiddag i byen, en person kommer bort, gir deg 50 kroner og får så å ta over genseren. Poenget er å la genseren vandre… Alle som har genseren må tagge et bilde av seg selv med “horegensern”. La det bli en viral historie og se hvor lenge den kan leve og vandre. Hadde ikke det vært kult? Kanskje du kan leve av å selge “horegensere” resten av livet? 😂😅 Hilsen Henning

    15. Morsom lesning! 😂😂 Jeg har alltid lurt på hva formålet til nettrollene er, og nå skjønte jeg det: å få oss til å le av de idiotiske utsagnene sine! Nydelig måte å håndtere det på 👍👍

    16. Haha.. Flire mæ Skakk!
      Humor som en liten nordlending elske!

      Tusen takk til nettrollet som redda dagen til så mange på en dag 😂😂👏👏

      Nydelig horegenser btw!
      Æ glær mæ t å se horebukk genseren på kokkejæveln. 😂
      LOVE!

    17. Den fineste horegenseren jeg har sett i hvertfall! 🙂 Dessuten passet du skikkelig i de horefargene! 🙂 Haha!

    18. Skulle gjerne hatt oppskriften/ mønstret til horegenseren jeg da , utrolig fin og ser jo helt klart at Kokkejævel ønsker seg en i herreutgaven 🙈🤣

    19. MALIK……. pleace kommenter kommentarfeltet nå. Det hadde vært
      horaktig artig.
      Du har jo satt igang en horebølge som ingen ende vil ta.

    20. Noe så herlig som denne typen humor…du er fantastisk! Liker stilen din,kult at du ligger på bloggtoppen,der hører du hjemme!!! 🙂 🙂

    21. Mon tro om horegenser’n blir like poppis som mariusgenser’n? Da får vi jo også horevotter, horesokker, horeluer, horekrus og horeslikkepotter, horematbokser og horetermoser. Til og med unga kommer til å få horeklær i mange tiår fremover!! Oi, holdt på å glemme horeputer, horetepper, horekluter og horeduker!! Blir kanskje å igle seg litt vel mye innpå varemerket marius dette…..

    22. Jeg måtte le godt av denne !! 🤦‍♀️😂 Syns du kledde “horegenseren” din jeg:D
      Men tanken slo meg – hva i alle dager er det min bestemor og mor driver å stikker på?! 😯🤔😆
      Sexy hore klær til soverommet med sin ektemann?? :p

    23. Det blei en artig historie ja..hehe.. Veldig fin genser og fint bilde av deg..ikke mye som minner om “ho..”her… Skulle skrive hele ordet , men da dukka varsel om upassende ord opp..hehe..

    24. Hærregud!!! Ler så jeg gråter, både av innlegget, kommentarene og ikke minst kokkejævel 😂😂 dere er noen hærlige bloggere! Nydelig ho..genser forresten ❤️

    25. Herremin, ler så godt og HØYT av dette innlegget 😂😂😂 creds til deg som tok det til et nytt humor-nivå 👌

    26. I disse politisk korrekte tider er nok enkelte mer fornøyd med betegnelsen erskortepikegenser eller sexarbeidergenser haha 😄

    27. Haha. For noen artige svar du fikk på hva en horegenser er. 🤣🤣🤣 Ler så jeg får vondt i hele ansiktet. 🤣🤣 Men altså horegenser er det jo ikke da. Det er hverken billig eller for løs på tråden🤣 flott genser til en flott dame.

    28. Hei. Jeg har kjøpt inn garn og mønster til denne horegenseren etter inspirasjon fra deg. Men nå, når jeg har fått garnet i hus ser jeg at det står håndvask på det. Til vanlig ville jeg hatt den på ullvaskeprogrammet uansett, men nå når jeg skal legge ned så mye tid og arbeid i den vil jeg ikke risikere at den blir ødelagt. Så selv om vaskemaskiner er ulike lurer jeg på om du har vasket din i maskinen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg