Hurra for hage-spretten!

Den siste uka med en forsmak på sommeren har virkelig laget hage-sprett på tomta vår, og jeg elsker det! Altså, virkelig!

For nå spretter både knopper og knoller opp av jord og ut av greiner – det var jammen ikke mange dager med sol og varme som skulle til 😎 Og det er så rart hvordan livet forandrer seg mens man går. Fram til i fjor var det helt perfekt for Peter og meg å ha et lettstelt hus med en bitteliten hageflekk, vi hadde verken tid eller overskudd til å gjøre noe annet enn å klippe plenen en gang i måneden.

Det var så mye annet vi heller ønsket å bruke tiden vår på, og den lille tomten vi eide, passet oss helt perfekt. Men så bestemte vi jo at tiden var moden for å flytte på seg, og med drømmehuset fulgte en mye større hage – og heldigvis følte vi oss begge klare for litt mer rumleplass.

Hele vinteren har vi gledet oss til snøen skulle smelte, og til vi endelig skulle bli kjent med vår nye hage for alvor. Og nå er vi altså her!

Etter tre dager på påskeutfart til nabolandet, returnerte vi til en hage i full sprett – og allerde nå elsker jeg dette nye livet vårt som hageeiere!

 

 

Ikke bare gir det en helt spesiell ro og glede å pusle i hagen, men det er superspennende å se alt det rare som spretter frem i blomsterbedene. Alle stauder og spennende løk som gjemmer seg i jorda – jeg får lyst til å gi forrige eier en stor klem!

 

Tiden der vi knapt hadde ork til å klippe en liten hageflekk er desidert forbi – og med fare for å høres minst dobbelt så gammel ut: Nå gir den nye hagen oss både glede og energi 👵🏻👴🏽😂

Jeg vetta søren hva det er, men natur og sol og behagelige vår-temperaturer gjør virkelig susen. Så susen at jeg den siste uken har innsett at våren har danket sommeren  ned fra favorittårstid-tronen. Og det er jaggu ikke verst!

 

Det er bare så godt å komme seg ut og høre på fuglene som kvitrer, stillheten, trærne som suser forsiktig i vinden. En grei bonus er at barna også syns det er gøy, de har jo aldri hatt en skikkelig hage før nå, så jeg håper det betyr at hage-gleden allerede har smittet over på dem 😉

 

Og enda har vi ikke begynt å planlegge hva slags bærbusker vi skal plante, og hva slags grønnsaker vi skal ha i vår lille kjøkkenhage. Deilig årstid, altså. Den beste, spør du meg 😍

/ ☀️🌱🌸

3 kommentarer
    1. Å, jeg er så enig i nettopp dette😍! Det finnes ikke noe penere enn en hage i full spring! Jord som lukter friskt, grønneste gress, løkblomster i full blomst, knopper på vei utlover alt!👏🏻 Vi elsker det veldig her ute på landet! Nyt vårdagene!!😘

    2. Dere må plante mange bringbærbusker! Å spise seg mett på mormor sine hagebringbær var det beste jeg visste da jeg var liten ❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg