Hysterisk dårlig kundeservice

Noe av det aller beste jeg vet er god kundeservice, når folk som er på jobb klarer å løfte dagen et par hakk, bare ved å være blide og hjelpsomme.

Kanskje var det derfor jeg fikk sjokk i morges, da jeg leste en sak som satte hysterisk dårlig kundeservice på kartet.

 

Eller vent, man trenger faktisk ikke være fan av kundeservice i det hele tatt for å la seg fascinere av denne oppførselen 😅 Bare hør på dette:

I dag morges så jeg at min venn Ole Martin hadde delt en nyhetssak på Facebook (Les den i sin helhet her), og saken handlet om at Ole Martin for noen måneder siden hadde levert Teslaen sin til vask hos et bilpleiefirma her i Larvik.

Bilen skulle ikke hentes før dagen etter, men ikke lenge etter levering, dukket det plutselig opp varsler på Tesla-appen på mobilen. Først varslet den om at bilen var i ferd med å gå tom for strøm, da trodde Ole Martin at det var noe feil med appen.

Derfor sjekket han kartet, og oppdaget at bilen hans cruiset rundt på storgaten i Tønsberg, 4 mil unna..

Ole Martin prøvde å ringe den ansatte han hadde levert bilen til, men fikk bare en SMS i retur: «Jeg er opptatt akkurat nå. Ring meg senere»

Ole Martin svarte: “Hvorfor er bilen min i Tønsberg?”

Nytt svar tikket inn: “Er i et møte, og (navn på sjefen) hadde lånt bort den andre”.

Neste dag kom det en ny melding:

“Hei bilen står på utsiden og nøkkelen ligger på høyre framdekk. Nå er den ren og pen. Og igjen, beklager for i går.”

Ole Martin ga tydelig beskjed om at beklagelsen ikke ble akseptert, og at det var uaktuelt å bruke firmaet igjen. Men han ønsket ikke å gå videre med saken – noe som endret seg drastisk denne uka.

For denne uka fikk han en telefon fra et bilbergingsfirma, som tok kontakt på grunn av en regning som ikke var blitt betalt. Det viste seg at bilpleieren som hadde vært på Tønsbergtur, til slutt hadde gått helt tom for batteri, og bestilt en bergingsbil.

Det var dråpen, og Ole Martin tok seg en tur til politiet og anmeldte forholdet.

Men saken slutter faktisk ikke der.

For da journalisten tok kontakt med bilpleiefirmaet i går, kunne innehaveren forklare at han ikke var ansvarlig for hendelsen. For han “hadde en som jobbet her, men han gjorde mange rare ting og ikke det han skulle”.

Og om han var villig til å betale regningen fra bilbergingsfirmaet?

“Nei, hvorfor skulle vi det? Det var ikke mitt ansvar. Han gjorde som han ville. Han gjorde mye tull hele tiden. Nå er han ikke her lenger.”

Journalisten spurte deretter om det ikke er bedriften som er ansvarlig for bilene som blir levert inn, men da svarte han at han ikke visste at den var der engang, og at han ikke hadde noe med det å gjøre.

Avslutningsvis kunne han fortelle at bilpleieren ikke jobbet der lenger. Han hadde blitt sagt opp etter noe annet som angivelig skulle ha skjedd i mars. Da viste det seg at han ikke hadde lappen!

Og tenk at dette faktisk skjedde. Her i lille Larvik.

Si hva du vil om små steder, men endelig har vi en ting til å skryte av:

Farris, Thor Heyerdahl og verdens verste kundeservice – Velkommen til Larvik 😂

2 kommentarer
    1. Hysterisk sak, leste den selv. Men kanskje lite populært å «stjele» saken fra ØP, som jo har lagt den bak betaling av en grunn. Det koster jo penger å lage journalistikk, så synes det er rart at du omtrent leverer saken i sin helhet her… Veldig synd for journalisten som har jobbet med denne saken. Hva med å enten spør avisa om lov, eller omformulere innlegget så det ikke er direkte kopi av nettsaken?

      1. Jeg linket til den opprinnelige saken for å gjøre det mest ryddig – men den ligger ute i sin helhet både på dagbladet.no og abc-nyheter, blant annet 🙂 (ingen betalingsmur)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg