Jeg er gørrkjedelig

I forrige uke snakket jeg med en venninne som kunne fortelle at bloggen min og jeg ble diskutert i et diskusjonsforum. Jeg motstod fristelsen om å søke det opp selv, og spurte isteden venninnen min om det stod noe spennende der.

“Nja, det handler mest om hvor kjedelig du er”, humret hun.

“Kjedelig?”, tenkte jeg. Er det mulig?!

Jeg, som bestandig har trodd at det har vært fritt vilt på sånne diskusjonsforum, at det har florert rykter og usannheter og ondsinnet oppgulp – uten at hovedpersonen selv har hatt mulighet til å forsvare seg.

Og så diskuteres det altså ting om meg og min blogg, som stemmer på en prikk?! 😂

For sannheten er at jeg har vært kjedelig hele livet (kanskje bortsett fra den gangen jeg tenkte å dra på syden-ferie alene).

Jeg er i dag en helt normal tobarnsmor, som denne uka har kjørt vaskemaskiner til den store gullmedaljen, og kloret overflater både høyt og lavt.

Jeg liker å strikke, koser meg hjemme og ser på “Vårt lille land” på opptak. Jeg spiser taco hver fredag og har ikke vært på byen siden macarena.

Alt i alt en kjedelig tobarnsmor som hater oppmerksomhet, som ikke liker å pynte seg – og som syns det er meget brysomt med utfordringer.

Og som liker de kjedelige dagene best. De dagene det ikke skjer noe, når tiden går litt saktere enn normalt. Når hele familien kan sitte og spille UNO, når huset er nyvasket og skittentøyskurven tom. Når kaffen smaker enda litt bedre enn i går, og man har tid til å slå av en prat med en nabo oppi gata.

Jeg føler meg til og med kjedelig! Det er liksom.. Meg.

Men samtidig må jeg innrømme at jeg også er litt stolt, for i 3,5 år har jeg klart å fylle denne bloggen med innlegg, som til og med klarer å engasjere litt i blant.

Enten må det bety at jeg er over middels flink til å skrive om kjedelige ting fra mitt kjedelige liv, eller så betyr det at du som leser faktisk er litt kjedelig, du også. Og det er jo ganske fint, spør du meg 😍

Så kjære diskusjonsforum, dere har helt rett. Jeg er kjedelig – og jeg kan med hånda på hjertet si at livet mitt aldri har vært bedre.

/ Ha en god-kjedelig lørdag 😉❤️

42 kommentarer
    1. Fy søren så bra svart !!! Jeg synes det er gøy å lese bloggen din for den er helt uten filter. Du gir av seg selv, du er ærlig og du pynter ikke på sannheten. Fortsett med å vær deg selv🙌👏🏻😍
      Mvh Lene ❣️

    2. Jeg tror mange sammenligner “kjedelig” med “normal”. De aller fleste av oss er jo nettopp slik du beskriver, men i havet av influencere å velge mellom så går det nok litt konkurranse i å sjokkere. Vi har gjort oss litt numne i søken etter sjokkerende, eksepsjonell og unikt, så har normalt måttet lide litt for det. Det er nok derfor du samtidig er så populær, for alle vi andre kjedelige (les normale) kjenner oss godt igjen i det du skriver. Og i mørke kroker på kommentarfelt så er jo det å bli omtalt som kjedelig nesten en hedersbetegnelse, for der kan man finne mye rart 😅

      1. Hahaha, den tar jeg til meg! Selv om jeg kjenner venninnen min såpass at jeg regner med “kjedelig” var det som var innafor å videreformidle 😂 Regner med det egentlig var mer å ta av 🙊😅

    3. Eg elsker bloggen din, og jeg ville aldri beskrevet bloggen din som kjedelig. Det “kjedelige” livet ditt, er mitt drømmescenario – fredagstacoen, vaskemaraton, spillkvelder og kos! Jeg gleder meg til min hverdag skal bli litt mer lik som dette 🙂 Ikke slutt å skrive!

      1. For en trivelig kommentar! Det føles jo litt rart å skulle ønske deg et kjedeligere liv, men som du skjønner er det helt topp 😍 Så jeg håper du kommer deg dit du vil en vakker dag ⭐️ Fortsatt god helg til deg ❤️

    4. Du og Peter er morsomme, underholdende og ærlige! Jeg elsker bloggene og snap’ene deres, og sjekker begge deler flere ganger om dagen i håp om at dere har postet noe nytt 😊 Det at dere skriver om hverdagen, byr på dere selv og ikke prøver å pynte på ting, er noe av det som skiller dere ut fra mange andre og som gjør at jeg liker dere 😊

      1. Tusen takk! Da må jeg også benytte anledningen til å beklage den stille uka uten livstegn vi nå legger bak oss – det er godt å være tilbake 😅🚽

    5. Det er det jeg liker! De «kjedelige» tingene sim vi småbarnsmødre holder på med. Og med ditt snev av humor i det – en av de perfekte bloggene for meg 😄

    6. det er flest hverdager -sku eg skrevet på min blogg om alle høytidene hadde det blitt 17 mai og jul…eg blir noen ganger husket på Morsdag,men som oftest glemt på bursdagen..går sjelden og aldri ut, er en hjemmekjær type med rescuedogs som er min famili, med unntak av datteren min
      Eg elsker brettspill og serier og interiør og hus og eiendom…elsker å kose meg hjemme med en god kopp te og pledd og hundene mine..ja eg er nok kjedelig eg også..

      På nettet fins det hvertfall få menn som liker damer som meg…eg er vel mer som hund e skilte seg fra kanskje…eg vet at eg IKKJE er det,men det tror de. Eg elsker gode diskusjoner om alt mellom himmel og jord.og lære nye ting..men å reise i oppdage verden og spise gourmetmat og bestige fjelltopper, rafte etc nope 😀

      1. Det er hverdager det er flest av ja ❤️ Godt å høre du koser deg hjemme – det trenger jo ikke være “kjedelig” i den forstand, og jeg regner med det er fart i hundene dine 😉 Han vi har lager i alle fall liv – det skal i grunnen bare en tom dorull til for at det blir hopp og sprett og tjo og hei 😂🙊 Håper du har en fin kveld 😊

    7. Hurra!! Jeg også er kjedelig 🙌🏻 Super duper spille yatzy-tacofredag-to unger og hund- zombielars- «hæ?er det på mote igjen»- gullrekka -kjedelig!!

      Utesteder skifter navn fem ganger mellom hver gang jeg er der! Jeg ELSKER å være kjedelig! Og jeg elsker bloggen din!

    8. Haha, jeg kan skrive under på at du ikke var kjedelig den gangen du dro til Syden alene… Med meg på slep! 🤣🙄😬

    9. Kjedelig eller ei; bloggen din er den eneste bloggen jeg er innom for å lese fast!
      Du skriver så godt, og forteller med humor om hverdagslige hendelser og deler små historier som sprer glede. Et kjærkomment avbrekk fra en hektisk småbarnshverdag. Fortsett slik!

    10. Kjedelig eller ei, du er en fin blogg syns eg og eg kjenner. Eg igjen i veldig mye 😊 Og sånn er livet, ja litt kjedelig i blant. Liker deg jo litt extra godt fordi du liker å strikke 🤩 I morgen kommer det et par skikkelig fine oppskrifter på min blogg såm passer supert til den lille tulla de 😊 Svipp inn om en tur rund kl 11’ish, er tross alt søndag og da sover eg litt lengre *kjedelig*

      Nattinatt og ha en skjønn søndag 😊

      Vibbedille

    11. Livet ditt hørest perfekt ut, perfekt kjedelig, akkurat som mitt 😊 de dagene man føler ting går som smurt, at huset er rent, barna leker fint sammen, oppvask maskinen er tømt og det samme med skittentøyskurven, da man føler at man fortsatt har litt energi igjen og kan slenge beina på. Bordet og bare nyte kvelden 😊

    12. Livet ditt hørest perfekt ut, perfekt kjedelig, akkurat som mitt 😊 de dagene man føler ting går som smurt, at huset er rent, barna leker fint sammen, oppvask maskinen er tømt og det samme med skittentøyskurven, da man føler at man fortsatt har litt energi igjen og kan slenge beina på. Bordet og bare nyte kvelden 😊

    13. Kjedelig!? Det kommer jo helt an på øyet som ser. Du er langt i fra kjedelig. Og i så fall, hvis du er det, så gleder jeg meg EKSTREMT til å bli kjedelig.

    14. Du formidler ett “kjedelig” (eller, jeg vil kalle det helt fantastisk normalt) liv, på en gøyal og herlig måte som mange kjenner seg igjen i 😍 Hva er vel MINDRE kjedelig enn det??😀

    15. Det jeg fikk med meg nå gjennom teksten din, og ble litt satt ut av, blir skittentøyskurven din TOM???? 😮🤔 hvordan da..? Hva gjør du når det er tomt..?
      Men kjedelig, da må jeg og være kjedelig. For jeg synes bloggen din er knaillgod!!

      1. Dette avsnittet burde jeg presisert mye bedre, for det var liksom et symbol på en “kjedelig” drømmedag 😂 Tom skittentøyskurv har faktisk skjedd to ganger på 7 år, og den ene av de to gangene var det mamma sin fortjeneste 🙈 Takk for snille ord – god søndag til deg! ❤️

    16. Hehe. Eg ler. Kjenner meg så igjen i deg. Digga bloggen din. Og at du tek deg sjølv så uhøytidelig. Du er ein formidler som snakka sant om livet på ein veldig underhaldande, engasjerande og reflektert måte. Eg heia på deg♥️

    17. Jeg er så glad for at mine ambisjoner her i livet er å være helt ordinær og kjedelig…. det må være så slitsomt å være så spennende hele tiden. 😅

    18. Tror vi som er “kjedelige” har mye mer spenning enn andre i hverdagen. Vi trenger ikke hoppe i fallskjerm for å få adrenalinkick. Ukehandle uten handlelapp, hente posten uten brodder på glatta eller bare “slumre”5 min ekstra om morran for å være ekstra gæærn kan gi adrenalinkick nok for en familiemamma.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg