Juan og fugleskremselet

Her i Casa Karma, feriehuset til min svogers familie, har de en vaktmester som passer på huset mens ingen er her. Det er altså den samme Juan som passer på svigers’ feriehus – han fylte 70 år i fjor, snakker ikke et ord engelsk og røyker som en skorstein.

I hagen på nedsiden av Casa Karma dyrker Juan grønnsaker og frukt hele året, han planter og vanner og høster. Det er bestandig gøy å tasse rundt blant busker og trær og se hva han dyrker denne gangen, for det varierer naturligvis fra årstid til årstid.

De siste dagene har det imidlertid vært så varmt at ingen av oss har orket å ta turen ned trappene til Juans lille grønnsakshage, derfor bestemte jeg meg for å speide utover området og se om jeg kunne se hva slags frukt og grønt som var under produksjon akkurat nå.

Og det var da jeg fikk øye på det..

Hva i all verden er det Juan har hengt opp i treet..?

 

Er det et “fugleskremsel”..? Jeg har så mange spørsmål! 😂

– Er dette et spansk fugleskremsel?
– Holder det fiken-tyver unna?
– Hvor i all verden har Juan fått tak i denne?
– Hvordan har han fått den opp i treet?
– Er dette et kjent spansk triks, eller er det et Juan-patent?
– Bør norske bønder som sliter med avlingene sine lære av vår spanske vaktmester?

Jeg skulle så gjerne slått av en prat med vår kjære vaktmester – når jeg tenker etter, er dette den nærmeste motivasjonen til å lære meg spansk jeg har vært borti til nå 😆

Inntil videre må jeg leve med de ubesvarte spørsmålene, men når vi ses igjen neste gang, Juan – kan det hende frøkna fra Larvik i Norway har lært seg noen gloser 🙈

Og da har jeg et fugleskremsel å plukke med deg 😆

/ 🇪🇸

1 kommentar
    1. Hei. Av ren nysgjerrighet, når begge er bloggere og svigers eier feriehus i Spania. Hvorfor reiser dere ikke ned oftere?😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg