Julekake lifehack!

Jeg må innrømme at det verste med å tåle gjærbakst og gluten så dårlig, er savnet etter noe av det beste jeg vet: Skolebrød, boller med rosiner, kanelsnurrer, julekake.

Selv om jeg har måttet styre unna alt dette i snart 20 år, løper tennene i vann hver gang jeg kjenner lukten. Det er som om magen aldri glemmer livets beste desserter 😉

Men i fjor fant jeg en ganske god erstatning for den gode gamle julekaka! Og den er såpass bra at jeg ønsker å dele den videre med alle dere som av ulike grunner skulle spist litt mer julekake, eller som bare ikke kan få nok av den nydelige julekake-smaken ✌🏼

Julebrunost! Denne brunosten har eldstemann drømt om siden jul i fjor, og selv om vi er litt strenge på at julestemningen ikke skal rulles i gang før 1. desember, er vi allerede godt nedi ost nummer to 🙈

Det smaker kardemomme av denne søte og krydrede osten, og den passer perfekt som pålegg på hva enn man måtte ønske når man skal kose seg. Brød, knekkebrød, vafler, nøttebrød, lomper – nam!

Så når Askepott ruller over skjermen på julaften klokka 11, og Peter sitter dypt nedi sofaen med fersk julekake med smør og brunost på, skal jeg sitte ved siden av og nyte julebrunosten min til fulle. Ikke helt det samme som mormors nydelige julekake selvfølgelig, men det duger 😉

/ Livet blir litt bedre med noen herlige lifehacks 🎄👏🏼

5 kommentarer
    1. Vi er også halvveis i ost nr 2😅 Ungene begynte å spørre etter den såfort de hørte rykter om jul. Måtte bare handle inn såfort den kom i hyllene , for den forsvant fort fra butikkene her ifjor. Likte den ikke så godt ifjor selv, men spist litt i år😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg