Kaffefjes og mascara-fri

Denne sommeren har jeg blitt tilbudt kaffe. Mye kaffe. Hvor enn jeg har vært på besøk, har kaffen sittet løst.

De første gangene spørsmålet ble stilt, tenkte jeg ikke over det. Hyggelig med kaffe, da! Det er jo tross alt det man pleier å tilby gjester man får på besøk.

Det var først da vi ankom hytta til foreldrene mine forrige helg, at jeg innså hva som var greia. For pappa spurte ikke bare om jeg ville ha litt kaffe, han påpekte også at jeg kanskje så litt trøtt ut…

 

Og vips, så falt bitene på plass. For dette er sommeren min fint oppsummert: Jeg har tatt meg fri. Skikkelig fri!

For første gang på fem år har jeg latt bloggen få hvile når det er ferie. Ingen ”det får vente, nå må mamma skrive litt” – ikke et hode som er halvveis på ferie og halvveis i idé-modus. Bare en mamma som har hatt ferie, akkurat som de andre.

 

 

Og da pappa sa jeg så litt trøtt ut, kom jeg på hva annet som skjer når jeg tar meg fri: Jeg glemmer mascaraen. Og etter noen uker uten mascara, kommer snorkefjeset skikkelig fram.

Litt stille har det altså vært her inne de siste ukene, men jeg har til gjengjeld brukt tida godt. Jeg har latt hodet få hvile, og koset meg med å drodle litt rundt hvordan høsten skal se ut.

Mer om det litt senere – akkurat nå skal jeg nyte aller siste innspurt på hytta sammen med svigers.

Med kaffe – uten mascara 😉

/ ☀️😍

4 kommentarer
    1. Nyt en velfortjent ferie! Men, håper dere snart er tilbake med Gjesterommet – savner å høre på dere når jeg går tur…. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg