Kommentarfelt-heltene

Det er jo ingen hemmelighet at jeg er i overkant fascinert av kommentarfelt, spesielt på Facebook. Jeg kommenterer veldig sjeldent selv, men fra tid til annen må jeg bare ta en runde for å se hva folk har på hjertet.

I en periode var det den eldre garde som fikk på pukkelen for å mangle det vi kaller internett-dannelse, altså hvordan man oppfører seg på nett.

Der den yngre garde (som har vokst opp med internett og sosiale medier) har tilegnet seg en viss forståelse, har ikke den eldre forstått at det som postes på internett, er synlig for alle – og at det blir værende på internett, for bestandig.

Men nå tror jeg muligens at disse aldersskillene er i ferd med å viskes ut. Har man noe på hjertet man ønsker å dele i et kommentarfelt, så gjør man det – uansett alder.

Denne uka kunne “TV 2 Underholdning” melde om følgende:

 

(Skjermbilde: TV 2 Underholdnings Facebookside)

 

Som det kommer tydelig frem i bildet – er det altså en sak TV 2 Underholdning har produsert på bakgrunn av et innslag på God Kveld Norge. Et tv-program som altså tar for seg hva som skjer i kjendisverdenen.

Så, jeg gjorde som jeg pleier å gjøre når det deles saker som dette – jeg poppet litt popcorn, satte meg godt til rette i godstolen, før jeg åpnet det deilige kommentarfeltet. Og jeg ble selvfølgelig ikke skuffet:

 

 

Der noen nordmenn scroller videre forbi saker man ikke finner interessant, er det andre som ikke klarer å holde inne hva de føler. Og da er det jo godt å få det ut i et kommentarfelt:

 

 

 

 

Og spesielt irriterende er det jo når medier skriver om noen man selv ikke aner hvem er. Da har man to valg:

Enten kan man tenke: Disse vet jeg ikke hvem er og jeg har heller ikke noen interesse av å finne ut av det. La livet mitt gå videre.

Eller valg nummer to: Man kan legge igjen en kommentar for å vise at man verken bryr seg – eller vet hvem det er snakk om:

 

 

 

Så er det en egen form for humor som har rullert de siste årene, nemlig gif-humoren. Altså at istedenfor å skrive en kommentar, så legger man heller igjen en liten animasjon eller video:

 

 

 

Så er det alltid en som har stått opp på riktig bein om morgenen, og som ønsker å sette spikeren i kista en gang for alle. Med en blanding av humor, sarkasme og relevanse er det bare å få det ut:

 

/ God fredag, folkens! Husk at alle kan se det du poster på facebook 😉

7 kommentarer
      1. Haha, dette var nydelig! Føler du har fanget kommenrarfeltessensen helt i disse kommentarene! Skjønner spesielt ikke hvorfor folk gidder å skrive ting som “gjesp” eller at de gidder å følge hvis de synes alt er så uinteressant. Noe heeelt annet; liker så godt å følge strikkingen din, har du begynt på noe annet eller har tenkt på noe du vil strikke? 🤩

    1. Haha, dette var nydelig! Føler du har fanget kommenrarfeltessensen helt i disse kommentarene! Skjønner spesielt ikke hvorfor folk gidder å skrive ting som “gjesp” eller at de gidder å følge hvis de synes alt er så uinteressant. Noe heeelt annet; liker så godt å følge strikkingen din, har du begynt på noe annet eller har tenkt på noe du vil strikke? 🤩

      1. Kommer snart en liten strikke-update! Har kjørt meg helt fast fordi jeg ikke forstår oppskriften i mitt nye prosjekt 😅 Kanskje det er hjelp å få hvis jeg deler problemet 🙈😂👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg