Konatil på skolebesøk!

“Journalist fra Nrk? Vent litt, du skal få snakke med Peter.”
“Komme en tur på God Morgen Norge? Bare hør med Peter, du – han elsker sånt!”

I alle år har jeg sendt Peter. Og det var helt ærlig det første jeg tenkte da en lærer ringte fra barneskolen i forrige uke og spurte om jeg kunne komme og snakke litt om blogging for 7.trinn.

Så da stotret jeg de velkjente frasene, da: “Ehh, ja, men det er Peter som er god på sånne ting!” – før jeg plutselig kom jeg på at Peter er jo på jobb nå, han. Han har jo ikke mulighet til å ta sånne oppdrag lenger!

Så da fant jeg ut at jeg fikk hoppe i det. Det er jo veldig moro at 7. trinn har blogging på timeplanen, og jeg var tross alt litt spent på å høre hva slags spørsmål de hadde å komme med 😉

I dag var dagen kommet, og jeg må innrømme at det var litt rart å stå oppe ved tavla og se hvordan rommet fylte seg med gutter og jenter. Tror faktisk ikke jeg har stått ved tavla siden jeg gikk på skolen selv, og da var det med ekstremt klamme håndflater og skjelvende røst 🙈😂

Men for en fin gjeng! De tok virkelig godt imot meg, og denne uka har alle på trinnet laget sin egen blogg som de har oppdatert med jevne mellomrom, og lagt igjen kommentarer hos hverandre. Så de begynte jo å få litt kjennskap til hva blogglivet handler om.

Og de hadde imponerende mange gode spørsmål å komme med! De lurte blant annet på hvordan det var å være blogger samtidig som mannen min er blogger, hvordan man tjener penger på å blogge, om det er spesielle regler man må forholde seg til når man blogger, om jeg hadde takket ja til å reklamere for noe jeg ikke likte, hvordan man takler kjipe kommentarer, eller om jeg blogger når jeg er sinna 😆❤️

En reflektert gjeng som jeg håper ble litt klokere i dag, av å høre en godt voksen blogger forklare hvordan alt foregår. Mens jeg stod der, kom jeg på at da jeg gikk i 7. klasse – hadde vi ikke PC engang. Men det turte jeg faktisk ikke si 😂👵🏻 #gamla

 

Ja, de fleste var høyere enn meg 😂❤️
(Bilde tatt med tillatelse – og bare av dem som ville være med
)

/ Tusen takk for meg, fine 7.klassinger ☀️

9 kommentarer

Siste innlegg