Kreta-babe 2001

Det fine med å ha vært på flyttefot, er at man har fått ryddet litt i ting og tang. Gamle papirer man ikke har bruk for lenger, kjærlighetsbrev fra barneskolen man ikke har hjerte til å kaste, og… bilder.

Bilder som dette.


Ja.. Her snakker vi altså jentetur til den femte største greske øya i Middelhavet, året var 2001. Min bestevenninne Stine og jeg hadde vel såvidt rukket å runde 19 år, da vi pakket kofferten og satte oss på charterflyet.

For å ta det positive først: Det er godt å se at jeg kledde meg anstendig uten hverken dype utringninger eller korte magetopper (selv om jeg aldri gikk med det til vanlig).  For det er som kjent ikke godt å vite hva som skjer med klesstilen når man går av flyet i syden – da kan jo alt skje.

Det negative er jo at det ser ut som jeg har lånt en kjole av en av beboerne på sykehjemmet jeg jobbet på den tiden – og det verste er at jeg husker jeg tok den med fordi “det var en sånn kjole jeg aldri ville brukt i Norge”..

Capsen faller innunder samme kategori, det kunne ikke falt meg inn å gå med caps i Norge – men måtte altså ha den på i syden. Inne. Tommy Jeans.

Og så, over til detaljene:

Altså – hvis ikke disse kvalifiserer til raske briller, så vet ikke jeg. Det første jeg tenkte var at det var tulle-briller, men det var det helt garantert ikke.

Min aller første mobiltelefon – en Nokia 3210 om jeg ikke husker helt feil. Den hadde en bakgrunn med bilde av fotavtrykk som gikk på tvers over skjermen – som jeg mener jeg brukte 30 kroner på. Og det var sjukt mye å svi av på noe så meningsløst.

Siden den røde rosen måtte være med på bildet, kan jeg bare forestille meg for et stolt øyeblikk det må ha vært da jeg fikk den av en gresk kjekkas. Stine og jeg var nok alene om å få en sånn rose..

Så kan man jo spørre seg om det var kjolen, capsen eller solbrillene som gjorde utslaget.

Altså, mer nysmurte føtter skal du lete lenge etter 😂 Det har seg sånn at jeg har helt noia for tørre føtter som skraper mot sengetøy, og etter en dag i slippers og på stranda, venter full fotbehandling etter en dusj. Og da skinner tottelottene om kapp med sola etterpå 🙈☀️

Jepp. Jeg hadde med høyttalere i kofferten. Røddig størrelse, og ikke bare én, men to. Disse koblet jeg opp på en disc-man jeg kjøpte da jeg var 16, som hadde innebygd radio. Jeg elsket nemlig å høre på lokal radio når jeg var på ferie – og veldig gjerne snappe opp en ny hit eller to.

Jeg mener å huske Stine fikk småsjokk da jeg dro stereoanlegget opp av kofferten, og nå i ettertid kan jeg jo forstå hvorfor 🙈

Det føles liksom ikke så lenge siden at vi var på tur – men når jeg ser på alle tingene på bildet, innser jeg jo at det begynner å nærme seg en liten evighet siden. Capsen er vekk, de raske brillene er vekk, høyttalerne er borte, den røde rosa er død, mobilen er passé for lengst.

Og kjolen.. Hvem vet, kanskje jeg donerte den bort til noen på sykehjemmet da jeg kom hjem 😅

/ Kalispera 😎

12 kommentarer
    1. Jeg må bare… Det der er en Nokia 3310. Hadde den sjæl 😂Og godt å se at jeg ikke var den eneste med litt questionable smak når det kom til solbriller på tidlig 2000-tallet 🙈καλό βράδυ!

      1. Haha! Du skjønner, på russekortet mitt stod det 3210 – så jeg antok at det var den samme mobilen jeg hadde på bildet.. Men jeg må ha kjøpt meg en 3310 på et eller annet tidspunkt da, tydeligvis 😂 Takk for oppklaring! 😉

    2. Fantastisk 😎😎 digger at du faktisk tok med høyttalere 😂😂 caps måtte selvsagt på… den gjorde nok til at du følte deg som kuleste baben på hotellet🥰

    3. Jeg hadde helt lik kjole, og jeg ELSKET den❣️ Meeen, kjæresten min den gang og egentlig alle andre syntes den var noe av det styggeste de hadde sett.. alltid lurt på hvor den ble av🤔 mulig noen så en mulighet til å kvitte seg med den når vi ble samboere🙈😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg