Ligretto til lunsj

Dagene rusler på mystisk vis avgårde, og som alle andre, prøver vi å strukturere hverdagen så godt det lar seg gjøre. Vi står opp til fast tid, spiser frokost, før vi logger på skole-chatten og setter i gang med dagens læremål.

Skoledagen varer til 12.00 – og da venter det som har blitt en skikkelig trivelig rutine for oss allerede. For det skal denne surrealistiske tilstanden ha, man begynner plutselig å sette pris på ting man før tok for gitt!

Som for eksempel noe så vanlig som å spille spill og å spise lunsj 😊

Det har nemlig blitt vår lille greie nå, hver dag lager jeg en tallerken med “litt forskjellig” til ungene og meg, før vi setter oss ved spisebordet og spiser lunsj mens vi spiller spill. Jeg vet ikke om det er kombinasjonen som funker så bra, men det har i alle fall blitt vårt lille pauserom der konkurranse-instinktet, latteren og samholdet får boble fritt!

 

I helgen spilte vi Villkatten mens vi knasket gulrøtter og mumset brødskiver, og de siste dagene har vi blitt skikkelig gode på Ligretto! Et morsomt kortspill som er overraskende fengende for liten og stor, og det er herlig for en mamma å kjenne på takknemligheten over at det innimellom finnes ting som alle har lyst til å være med på 😅

Og dette tenker jeg er fint i disse tider – jeg tror ikke det bare er oss voksne som får ting satt i perspektiv. Jeg vet i alle fall om to små som aldri har brydd seg spesielt om lunsjen før nå 😉❤️

/ Brettspill og lunsj anbefales herved til alle som har mulighet シ

5 kommentarer
    1. Så koselig da 😊 da var Ligretto bestilt her og. Aldri prøvd, men har to jenter i hjemmeskole som elsker kortspill 👍

      Vi har stortsett spist lunsjen ute i sola om dagen om ikke vi blåser bort 😊

    2. Så koselig dere har det! De siste dagene har jeg også fokusert på de gode sidene av denne tilværelsen, og har kommet fram til at vi faktisk har mulighet til å bekjempe en annen kjip “trussel” – nemlig lus! Har derfor begynt å oppfordre alle foreldre til å sjekke sine barn, spesielt siden det er nå skolene er stengt og ungene ikke har lov å leke nært nok hverandre til å smitte 😂

        1. Siden vi var så heldige å få besøk av både lus OG barnemark med få ukers mellomrom i fjor har jeg tenkt at det er opptil flere krek vi kan bli kvitt i denne perioden 🤣 Må se det positive i enhver situasjon 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg