Lille jubilanten ❤️

For nøyaktig ett år siden, 5. januar, ble jeg tante til en perfekt liten gutt. Og i dag feiret vi den aller første bursdagen til den nydelige lille blidfisen!

Og gaven tante Christina hadde med, kan jeg takke mange av dere for 😉🙌🏽

For i hele julen har jeg kost meg med et lite strikkeprosjekt, og akkurat denne oppskriften var det flere av dere som tipset meg om etter et strikke-innlegg jeg postet for en stund siden.

Dere mente dette ville være det perfekte prosjektet for meg, og jammen hadde dere rett! Fy søren som jeg har kost meg!

Ble ikke denne ganske fin?

Jeg må si jeg var spent, for jeg har aldri strikket mønster før – men hadde jeg visst hvor moro det var, skulle jeg kastet meg ut i det for lenge siden!

Dette er altså den nydelige Snøløv-genseren av Marianne J. Bjerkman, og oppskriften var perfekt for en nybegynner som meg. Enkel å forstå, ingen montering – og et fint og lett blad-mønster som gjorde det ekstra artig mot slutten 🍃

Jeg visste jo da jeg begynte på en genser til en 1-åring, at det var en viss fare for at han kunne rekke å bli både 2 og 14 år før genseren ble ferdig, så det var en hyggelig bonus at jeg med et lettelsens sukk kunne se at genseren passet perfekt.

Så med gaven overlevert, en glad 1-åring og en superfornøyd gave-giver, er jeg klar for nye strikke-utfordringer! Men hva skal det bli? Et skjerf til en av barna? En genser til Peter? En one-piece til svigerfar? Jeg vet ikke enda, men jeg gleder meg allerede 😆

/ Christina har fått strikkedilla 🙋🏻

19 kommentarer
    1. Sjekk ut PetiteKnit sine oppskrifter på nett. Enkle å forstå, og greie å strikke. Ankerstrøya er fine til barn, og går kjapt å strikke! 🙂

    2. Så fin gave😍 Jeg har også strikket et par Snøløvgenser. Mønsteret er enkelt, men så fint💙 Så flink du har vært👏☺️

    3. Strikka snøløv til begge niesene mine og til svigerinna mi jeg, alle i samme farger❤️ veldig morsom å strikke!

    4. Åh! Sjekk ut petitknit! Ankergenseren syns jeg er nydelig!
      Og for et flott genser, du strikker nydelig! Finnes bukse og lue og i det mønsteret. Og genser til voknse, da heter den Marygenser 🙂

    5. Du strikker hvertfall mønster utrolig pent, det er ikke bare-bare det altså. Jeg ble ferdig til treåringen her i hus nå for et par uker siden. Var godt å få ferdig nissesettene og begynne på en sånn en. Men min ble ikke like fin som din😂
      Skal du strikke til deg selv så ville jeg anbefalt Tirilgenser (den med hull) eller vil du virkelig ha det morro med mønsterstrikk, en nancygenser (eller kofte om du er en kløpper på symaskin). Til barna så har jeg kost meg skikkelig med diverse luemønster og barnehagevotter. Vi bruker lite skjerf, mest halser. Der finnes det jo uendelig, emblahalsen er skikkelig fin. Til mannen så er rallargenseren fin, den er med mønster. Eller så har du sånne enkle “mannegensere” til litt finere bruk. Men da ville jeg ha valgt et tynnere garn og ikke merino, det kan sige litt om plagget blir for stort. Kommer vel helt an på hvor løst du strikker, jeg strikker så luftig at en kan se gjennom det meste😱

      Uansett da, genseren ble kjempepen og du strikker finere enn meg. Ikke misunnelig i det hele tatt.

      Strikkehilsen fra Silje som har hatt strikkedilla i mange år, fyllt opp alle tomrom i huset med garn og oppskrifter og som mest sannsynlig ikke klarer å holde nyttårsforsettet sitt. Og jeg er bare 36 år…..

    6. Så jevnt og fint du strikker 😊 pleier holde meg til ensfarget for gjort noen bommerter med mønster som er blitt strikket for stramt… strikka unicorngenser til jentungen tofarget for litt siden og frister med mer flerfarget nå for den blei ikke så gal og ho var veldig fornøyd 😊 ditt mønster var like fint som resten 😊

    7. Så flott den ble , Nina sa det ser ut som du ikke har gjort annet enn mønster før 👍stå på oppskrifter kan du få i Nr 10 , votter og luer og div grytekluter osv 🧸mvh Stig

    8. Så fin! Også så jevnt, det varmer ett strikkehjerte 😍 Første genseren jeg strikka var en fanagenser til nevøen min som da nesten var ett år. Eller, dvs, første genseren jeg BEGYNTE på.. Den ble ferdig for ett år siden, nå fyller han 6 år!!
      Mye har blitt produsert siden den tid, favoritten å strikke sålangt er traktorgenser med mariusmønster. De er så søøte, og kjapoe å strikke, pkuss rundfelling. Uansett hva du velger, lykke til, gleder meg til å se (for det regner jeg jo med at vi får) 😁

    9. Favoritter til dame som ikle er alt for innviklet:
      #sorbetbluse
      #sorbetcardigan (mange vrangmasker)
      #ingendikkedarer
      #caramelsweater (oppskrift kommer snart)
      #vestno1
      #olivesvest (oppskrift kommer snart)
      #sundaycardigan
      #sundaysweater
      #balloonsweater

      God strikkelyst, det blir som drugs😂🧶

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg