Litteranne kaos

Tenkte egentlig at jeg skulle la omleggingen av blogg-plattformen forbigå i stillhet, men dessverre er det en del som ikke virker som det skal – derfor en liten oppdatering シ

For blogg-plattformen har i disse dager gått gjennom den største og mest krevende omleggingen siden den så dagens lys i 2005, så det er kanskje ikke så rart det har medført noen problemer.

Ikke bare har flere av innleggene mine forsvunnet sporløst over natta (noe support-gjengen sier skal komme på plass igjen snart) – men det har blitt vanskeligere å legge igjen kommentarer!

Først tenkte jeg at det var utelukkende positivt at kommentarfeltet trengte facebook-innlogging, for på den måten kan man effektivt få en slutt på nettrolling og useriøsitet. Da forsvinner jo muligheten til å kommentere anonymt, og for ei som syns anonym trolling er feige greier – falt det jo mildt sagt i god jord.

Men etter at jeg fikk tenkt meg om, begynte jeg å innse at det jo fratar alle muligheten til å være anonyme. Og kommentarfeltet er helt klart en koselig og viktig tilbakemeldingsarena for meg – som jeg har stor forståelse for at mange ønsker å slippe å bruke facebook-profilen sin til.

Dessuten er det jo noen som ikke har facebook heller, derfor er det fint at support-avdelingen nå har gitt beskjed om at kommentarfeltet skal legges om, slik at facebook-innlogging fjernes og man igjen har mulighet til å være anonym.

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet til alt er i orden! Rent designmessig vil det nok være noen skjønnhetsfeil også den neste tiden, og funksjonen med like-knapp under innleggene er midlertidig borte. Dessuten må man trykke seg inn på det aktuelle innlegget for å kommentere. Dette vil bli fikset, men det koker naturlig nok hos support-avdelingen akkurat nå – og større feil må prioriteres.

Sånn, da kan fredagen begynne! Regner med det er flere enn meg som fikk litt småsjokk av at det er den siste dagen i november i dag – og at 1. desember er i morgen! Godt to sjokolade-kalendere står klare på kjøkkenbenken, ellers ville nok pakkekalender-mammaen svettet sidelengs akkurat nå  😉

/ God fredag! 🎅🏼

2 kommentarer
    1. Godt du kom med denne oppdateringen, jeg har studert meg grønn på hvordan i alle dager jeg kan kommentere, eller lese kommentarene i innleggene dine fremover 😂 (Google gav meg ikke noe svar heller..) får mange gode tips i kommentarfelet, og har telt til 10 når det er nettroll på ferde.
      Jeg er fast leser av bloggen din, selv om jeg ikke er den som kommenterer hver gang.

      Beklager lang kommentar 🙈
      God helg ❤

      1. Så koselig å høre at du får mange tips i kommentarfeltet – det gjør jeg og! Foreløpig er kommentarer kun synlige når man klikker seg inn på selve innlegget, men det skal tilbake til sånn det var før omleggingen. Det blir bra, det var litt mer oversiktlig sånn det var syns jeg.
        Bare koselig med lange kommentarer, forresten 😘 God helg til deg og!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg