Lykken er peoner

Tenk at det har gått et år allerede? Siden Peter og jeg skulle i kontraktsmøte for å underskrive papirene til det nye huset vi hadde kjøpt.

Jeg var superspent – hva slags mennesker var det egentlig som hadde bodd i huset i så mange år? Ville vi komme til å merke hva slags hjem det hadde vært for dem? Ikke at det egentlig hadde noe å si, men det var liksom litt fint å vite likevel.

Jeg husker hvor spente Peter og jeg var da vi gikk opp trappen til meglerkontoret. Og på toppen av trappen fikk vi øye på et stort smil. Vi skjønte med en gang at det var husselgeren, og i hendene holdt hun en stor bukett med de flotteste rosa peonene jeg har sett i hele mitt liv. Min yndlingsblomst!

– “Disse er til dere”, smilte damen, “Det er blomster fra hagen deres”.

Vi ble så rørt! Blomster fra hagen – det som skulle bli vår nye hage! Fantastisk, sant? For en nydelig ting å gjøre, for en nydelig dame ❤️

Og nå sitter vi her da, i år er det vi som får nyte hagens flotte peoner. Og de blomstrer som aldri før 🌸


Det er et år siden vi kjøpte oss nytt hus. Og fortsatt er det godt å vite at vi tok over et hus som i mange år har rommet masser av glede. Som har huset to små jenter som med tiden ble store jenter som flyttet hjemmefra. Et hus som hadde hatt halloween-fester og russetreff og jentekvelder med mammas hjemmelagde pizza.

Og at det som hadde vært to jenters barndomshjem, nå har blitt våre to barns barndomshjem. Med masse peoner i hagen ❤️

/ 🌸🌸🌸

4 kommentarer
    1. Å, jeg liker bloggen din så godt, Kristina! Sykes du deler mange fine tanker og perspektiver på flere deler av livet!

      Vi bor på familiegården til mannen min, og selv o det er mye arbeid med vedlikehold inne og ute gir det energi og glede å tenke på at barna våre er femte generasjon som bor der og at minsten sover på det samme gutterommet som storebrødrene, pappaen og bestefaren sin ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg