Mangler jeg bein i nesa?

Fra tid til annen får jeg spørsmål som dette:

 

Og det er jo ganske forståelig at noen lurer, for bloggnavnet “Kona til” er jo i seg selv ikke spesielt åpenbart. Og en ting jeg har lært i løpet av disse 5 årene som blogger, så er det at: Det én spør om – lurer flere på 😉

Bloggen min ble jo til fordi jeg gjesteblogget hos Pappahjerte, og etter hvert som innleggene mine ble publisert, kom også spørsmålene om jeg hadde tenkt tanken på å starte min egen blogg.

Snapchat-kontoen min skjøt virkelig fart på den tiden, og jeg fikk veldig ofte meldinger der det stod: “Er du kona til han derre Pappahjerte?”. En dag var det en følger som skrev at hun hadde begynt å kalle meg for “kona til” – og da falt bare alle brikkene på plass.

For bloggen ble jo til på grunn av Peter, jeg er stolt av å være kona hans – og har dessuten aldri hatt noe ønske om å fronte mitt egentlige navn.

Da jeg startet opp visste jeg heller ikke hva jeg skulle blogge om, og i mitt hode sa det seg selv at “Kona til” kunne skrive om alt mellom himmel og jord. Det føler jeg også at jeg har gjort disse fem årene 😉

For jeg elsker å skrive, og syns det er ufattelig stas at bloggen min ruller og går fordi jeg skriver lesbare ting – ikke fordi jeg har skapt meg et navn.

Jeg har altså aldri angret på bloggnavnet jeg gikk for, for jeg liker å være Kona til, uten å måtte være Christina.

Men jo da, i disse tider er det vel nærmest politisk ukorrekt å bruke et alias som tilsier at jeg som kvinne er min manns vedheng. Men akkurat det bryr jeg meg ikke så mye om, for jeg kan fortsatt finne på å være så gæren at jeg bruker ord som “brannmann” – eller glemmer at det heter helsesykepleier og ikke “helsesøster” 😉

Og til dere som kjenner meg godt nå: Jeg tror dere vet at bloggnavnet mitt ikke handler om at jeg ikke har bein i nesa. (Tipper Peter også kan bekrefte at det stemmer 🙈😅)

Å være kona til noen, er både trygt, godt og fint! ❤️

/ God nye uke!

7 kommentarer
    1. Bare de tryggeste mennene velger rosa skjorter. Og bare de tøffeste damene tør å kalle seg “kona til”. 🙂 Fortsett du med å være deg selv!

    2. Og det er det som gjør bloggen din så normal og hverdagslig…. At du ikke har et ønske om å fronte eget navn. Detter her er i mine øyne den mest normale bloggsiden, og dermed den beste. Det er denne bloggen jeg kan identifisere meg med 🙂 En blogg som viser en normal hverdag, som ikke er prydet av alt dette “rosa bloggeriet” og overforbruk av materielle ting. You og girl!!!!

    3. 5 år???? Har du virkelig blogget i 5 år???
      Jøsses hvor blir tida av…. Så fin ny header.
      Og ja – er da bare fint å ha noen å være kona til!🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg