Meningen med li… eh, bloggen 😍

Hele det siste året har jeg grublet på hva jeg skal gjøre med bloggen den dagen jeg får meg annen jobb.

Og nå har jeg jo fått meg en annen jobb! 🎉

Så hva gjør jeg med bloggingen da?

Jeg har jo følt at jeg ikke er helt ferdig med skrivingen, og at bloggen har blitt en såpass stor del av meg at jeg ikke har lyst til å legge den helt på hylla.

Mange har dessuten spurt meg om hva som er så givende med å dele blogginnlegg, og i går fikk jeg en kommentar jeg føler oppsummerer det helt perfekt!

Se på dette, da dere 😍

 

 

Ord kan ikke beskrive den følelsen jeg får når jeg leser en sånn kommentar, og jeg innser at noe lille meg har skrevet har inspirert en annen person til å gjøre et lite valg, som igjen har ført til en stor livsendring i denne personens liv!

Da jeg delte min lille jobbsøkings-reise, hadde jeg ikke i tankene at noen skulle bite seg merke i at jeg valgte å skrive en atypisk jobbsøknad for å prøve å skille meg litt ut i mengden.

Jeg skrev heller ingenting om at jeg heier stort (!) på alle jobbsøknader som går mot det normale og forventede oppsettet. For 15 år siden var jeg på jobbsøkingskurs i regi av NAV, og der fikk vi utlevert en mal vi skulle bygge opp søknaden vår etter – og jeg har bare en ting å si: Herreminhatt så upersonlig og kjedelig!

Forhåpentligvis har NAV kommet lenger i 2021, men hvis ikke: Skal du søke jobb, lov meg at du gjør søknaden din personlig!

Tenk at du skal skille deg ut fra alle de andre som skriver søknaden sin etter standardmal, ellers blir du bare nok en grå prikk i et hav av grått.

Og bruk litt ekstra tid på start-setningen! Den første setningen skal få din potensielle nye arbeidsgiver til å stoppe opp og tenke: “Hmm, dette er interessant, nå gleder jeg meg til å lese videre!”.

Så ja, dette er det som er så givende med å blogge – og en sånn kommentar gjør meg så vanvittig glad! Tenk at mitt blogginnlegg inspirerte såpass at denne leseren nå har fått seg ny jobb. Det er magisk! 😄 🎉

/ God lørdag ❤️

12 kommentarer
    1. Så gøy😘 Det er ikke så veldig viktig å være som «alle andre», verken når det gjelder jobbsøknad, eller ellers i livet. Vi må våge å være oss selv. Ikke være så redde for å skille oss ut❤️

    2. Trur ikke NAV er så mye bedre. Leste denne uka om en som hadde skrevet: “kjære nav” som starten på en søknad om stønad (som han hadde krav på). NAV skrota den fordi det ikke var fylt ut riktig skjema… synes forøvrig det er koselig å lese din blogg. Digger din humor og blir i godt humør av deg. Både blogg og insta 🥰

      1. Ja, beklager – den burde jeg jo hatt med!! Første setninger i jobbsøknaden var: “Hei! Jeg heter Christina, og jeg elsker tanntråd! Kanskje ikke først og fremst derfor jeg mener at jeg passer til å bli deres nye tannlegesekretær, men det kan jo ikke skade at jeg er et gledelig bevis på at tanntråd kan holde tre begynnende hull i sjakk siden 1999.” 😉

    3. Hjærte Hjærte Hjærte!! Og JEG fikk et blogginnlegg ❤️
      Nå ble JEG glad og, fordi jeg klarte å glede deg!
      Nå ble helgen god, ha en super helg!

      1. Ååå, tusen takk for at du tok deg tid til å skrive kommentaren – det setter jeg utrolig stor pris på! ❤️ Kjempeglad for at jeg inspirerte deg til å tenke litt utenfor boksen, og helt fantastisk at du fikk jobben! Måtte 2021 bli et fint år 😊

    4. Du motiverte meg også til å skrive en annerledes søknad når jeg søkte på drømmejobben! Fristen gikk ut denne uken, og jeg venter i spenning!

    5. Så sant. 🥰
      Vi driver et elektrikerfirma og det verste er når foreldre søker for barna sine. SLUTT MED SÅNT! De havner bakerst i køen da.

      Ta personlig kontakt. Skriv ærlig om deg selv osv. Hold foreldrene dine langt unna. Sånne ungdommer er ubrukelige. Ikke får de lærlingplass/jobb.

      Så moro at det ordnet seg for deg. 😁👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg