Min første Jubelgenser!

På tide med en liten strikke-oppdatering, for endelig er den ferdig: Min aller første Jubelgenser! Og med “første” mener jeg at jeg er mer enn klar for å strikke en til 😉

For bare se på de nydelige fargene!

Jeg har skrevet det før, og jeg skriver det gjerne igjen: Hurra for farger på pinnene! Fy søren så ålreit det er å krype opp i sofakroken og dra frem de fargerike garnnøstene – det er en liten lykkepille i seg selv, mens vi venter på våren ☀️

Genseren strikket jeg med tre tråder mohair, og det gikk veldig fint – jeg har nemlig aldri strikket med mer enn enkel tråd før 😂 Men en gang må være den første!

Veldig postitivt overrasket over passformen – og over hvor myk og god den er å ha på. Så nå krysser jeg bare fingrene for at den holder passformen og ikke blir hengslete.. Jeg skal være ekstremt forsiktig når jeg vasker den – for hånd! 😉

Nytt strikkeprosjekt er under planlegging. Så nå skal jeg ut og kjøpe garn i tide til vinterferien ❄️ Gleder meg!

/ Her fant jeg oppskriften på Jubelgenser ❤️

37 kommentarer
    1. kan du skrive type garn og fargekoder?🥰 Ser at den skal strikkes med 3 tråder, men i mønsteret står det at man bare trenger 2 nøster av midtfargen, hvordan gjør man det da? det blir jo bare to tråder🙈 hilsen nybegynner

      1. Det er så deilig når noen spør om ting jeg også har lurt på! Vet ikke om det er sånn det gjøres, men jeg nøstet opp halvparten av det ene nøstet. Da hadde jeg tre nøster, to små og et stort. Det holdt til midtpartiet 👍🏼 Fargekodene jeg valgte var: petrol-blue (nederst) – minty-breeze (midten) – grape-kiss (toppen) – im-blushing (arm). Helt forferdelig vanskelig å bestemme seg for farger, jeg brukte en uke 😂 Tror alle kombinasjoner blir fine! Lykke til hvis du prøver deg 😉

        1. For en utrolig nydelig genser, og de fargene var jo helt perfekt til deg.

          Du kan strikke med tre tråder, kun fra ett nøste. Sjekk ut linken nedenfor. Var bare ett tips, så en slipper å nøste opp ett garn. 🙂 😉
          https://www.youtube.com/watch?v=bJjqGj9FC08

          * Likte svaret du ga til vedkommende, lenger oppe i kommentarfeltet. 😉

        2. Man kan ta tak i begge trådendene fra samme nøste; både den trådenden som ligger gjemt inni og den som ender på utsiden og ofte bare har de siste tre centimeterene stappet inn i nøstet 🙂

        1. Hadde blitt kjempeglad for en horegenser, men hadde helt ærlig satt mer pris på en horebukk-genser. De er litt løsere i livet og fremhever ikke den maskuline figuren min på samme måte som den klassiske horegenseren. Dessuten har de hals, noe horegenseren mangler. Men herregud, blir jo selvfølgelig glad uansett!

      1. Dette er et veldig godt tidspunkt å minne om at hvis du ikke har noe positivt å komme med, så er det faktisk bedre å la være å skrive noe. Jeg vet det er nytteløst, men av og til er det lov for oss andre som av og til kommenterer litt her og der, og si fra om at ikke kun er bloggerne som blir støtt av sånne utrolig unødvendige kommentarer. Dette hadde du aldri sagt til en person ansikt til ansikt, så da kan du la være å gjøre det her også. Håper du blir hakket mer moden om noen år. Lykke til i jungelen, både på nett og ute blant folk.

      2. Fra wikipedia: Et troll mener ikke nødvendigvis det han eller hun skriver; det viktigste målet er ikke å argumentere for en påstand, men å få folk til å hisse seg opp og «bite på kroken».

    2. Så fin, og så fine farger 🤩 jeg holder på med en jubelgenser selv, men jeg strikker i hipwool.

    3. Nydelig genser 😊 er den stor i strl? Synes alltid det er så vanskelig og velge hva strl jeg skal strikke i.

      1. Den skal være litt stor, se på modellene som er brukt på nettsiden i linken 👍 Jeg strikket den i str jeg vanligvis bruker, og syns den ble perfekt. Strikker litt stramt, så den skulle sikkert vært enda mer baggy 😊

      2. Så flink du er 🙂 fantastiske farger. Den fikk jeg lyst til å prøve meg på. Brukte du original garnet hip mohair?

    4. Jeg ville bare si at du er et så herlig tilskudd til denne influenserverden. Akkurat et slikt nydelig, jordnært menneske vi trenger å se opp til. Du er en skikkelig gledesspreder med masse humor og beina godt plantet der mange kun får ned en tånegl. Heia deg og heia strikkingen din! Genseren ble nydelig.

    5. Jeg tipper kokkejævel kommer til å bli dritglad for sin egen horegenser! 🤩 Vurderer en slik horegenser selv også, for jeg syns den var kjempefin! Og den ser jo så digg ut! Neste på strikkelista den horegenseren der ass😎
      Christina, du er kul🥰

    6. Så fin genser og så flotte farger du har valgt <3 Lurer på om jeg skal tørre å prøve meg på en slik selv. Strikker vanligvis småplagg for jeg er redd det ender opp som ufoer om ikke 😉

      Tusen takk for en kjempekoselig blogg! Det er utrolig kjekt å følge deg 🙂

    7. Pinnestørrelse? Bruker du rundpinne? Lengde? Hilsen ei som vurderer å ha dette som sitt første strikkeprosjekt 😆🙈. Veldig fin genser!

      1. Bare å kaste seg ut i det 🥳 Hvis du trykker på linken til oppskriften, står både garn og pinnestørrelse ☀️ Hold meg oppdatert da, spent! 😉👍

    8. Hei. Jeg er blitt helt forelska i den horegenseren din og har nå tenkt å starte på mitt første prosjekt til meg selv. Er helt nybegynner og lurer på en ting. Jeg ser på nettsidene til HipKnitShop at genseren er “onesize”. Stemmer det? Eller er det mulig å strikke den i xs eller s? Vil nødig kjøpe garn og oppskrift og risikere å ikke kunne benytte det da jeg ikke er så stor i størrelsen eller i høyden 😋

      1. Så moro at du skal prøve deg! I oppskriften står det S (M) L. Jeg er stort sett xs, og syns den minste str passet fint til meg 🙂 Husk å sjekke strikkefastheten din på en prøvelapp før du begynner, strikker du stramt kan du kanskje gå opp en pinnestørrelse, og motsatt om du strikker veldig løst. Husk å google når du lurer på noe, det er alltid noen som har lurt på det samme før deg 😉 (Les: Meg 😂) Lykke til!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg