Mitt beste serietips

De siste årene har jeg følt meg helt lost når vennene mine har snakket om TV-serier de har sett. Jeg (og Peter) har fulgt med på Game Of Thrones, og det har vært det.

Men problemet er, at hvis jeg først setter meg nedpå litt alene, tenker jeg at jeg ikke orker å bli avhengig av å se en serie som jeg bare se en episode til av. Så da setter jeg heller på en dokumentar-serie eller et eller annet som har blitt tatt opp på dekoderen for evigheter siden.

Men så havnet jeg på strikke-kjøret for en stund siden, og en dag fant jeg ut at jeg skulle sveipe innom Netflix for å se om det tilfeldigvis var noe fristende der.


Jeg trengte rett og slett en serie jeg kunne se alene, og den første som poppet opp var en helt ny serie jeg (naturligvis) aldri hadde hørt om før. Men jeg gjenkjente ansiktet til Christina Applegate:

Skjermbilde: Netflix.no

Jeg bestemte meg for å trykke på play, og vips så var det gjort. Jeg hadde funnet meg en serie – og lite visste jeg at jeg skulle komme til å elske den!

For jeg har nemlig blitt litt sær med årene, en serie må liksom gi meg et helt spekter av følelser for at jeg kan gi den et høyt terningkast. Den må helst by på mange overraskelser underveis også, og kanskje var det derfor jeg likte denne serien så godt.

Inkluder en søt og vis gammel mann – og jeg er solgt 😂 (Skjermbilde: Netflix.no)

.. En kjekkas som James Marsden skader jo heller ikke.. (Skjermbilde: Netflix.no)

Dead to me” er liksom annerledes, og jeg syns det er helt nydelig når man er helt sikker på at man skjønner hvor handlingen er på vei, og så skjer noe helt annet.

Så, da vet du hva du kan kaste deg over dersom du har en Netflix-konto og er på jakt etter en ny serie – episodene er dessuten på 30 minutter, et perfekt lite pusterom når man måtte trenge det 🌸

/ .. Og så gir du meg et pip dersom du tar meg på ordet – spent på om du er enig eller ei 😉

27 kommentarer
        1. Jeg har konto på en side som heter Next episode, og der står det at det kommer en ny sesong, men det står ikke når enda.

    1. Har også sett den, og likte den. Enig med deg om kommentaren om den gamle mannen-d slår aldri feil med litt livs erfaring . Håpe d kommer sesong 2.

    2. Skal sjekke ut👍😀 Hva strikker du foresten? Nydelig farge 🤩💛 mitt tips til «aleneserie» er Outlander 😍

      1. Jeg strikker min første genser på svære pinner! Og hallo, så herlig det er med fargerikt garn! Den gulfargen gjør seriøst susen hver gang jeg tar fram strikketøyet ☀️ Jeg har fått SÅ mange tips om outlander – alle venninnene mine har sett den, så jeg får gi den en sjanse 😉 Har sett første episode, ble ikke helt overbevist, men har fått beskjed om å se et par til før jeg bestemmer meg 😅 Kanskje det blir min nye serie! 😂🎉

        1. Helt enig, du må se Outlander! Jeg ga først opp etter første episode, men ble anbefalt å se videre. Gjett om jeg ble hekta 🙈
          Takk for tips, da skal jeg se serien!

    3. Ja slukte den forrige uke… 😁 Du må prøve Jane the Virgin også! (netflix det og)
      Ramla innom med en tilfeldighet i fjor, er jo noen år gammel, men likte den. Passe sær, tidvis parodisk (? er det et ord…? 🤔) men humoristisk og en god dæsj romantikk og god skuespillerkjemi👌

    4. Du skulle hatt HBO også . Big little lies er kjempebra 😊.
      Med Reese Witherspoon og Nicole Kidman 😎

    5. Ja Jane the Virgin er herlig☺️Første episoden var jeg litt sånn tja, men hekta ble jeg☺️Sett sesongene som ligger ute, men tror den nye sesongen straks er klar og, hvis den ikke er kommet allerede☺️Skal prøve dead to me når jeg kommer hjem i morgen☺️

    6. Har du sett Grace og Frankie? Utrolig morsom og rørende serie. Passe lange episoder med både latter og gråt. Mest latter. Koste meg gjennom alle sesongene 😍

    7. Sverger til jane the virgin, men testet også første episode av Dead to me..kanskje en my favoritt??☺️👌🏼

    8. Fy deg.. Måtte sjekke ut serien og skulle bare se en episode før jeg la meg tidlig.. Nå har jeg sett 4 på rappen og kommer til å være trøtt på jobb i morgen 🤪🤩Takk for supert tips 👍🏻😀

    9. Du MÅ se After life!! Helt fantastisk serie om en grinete fyr som savner kona som plutselig døde, og han forpester alle rundt seg fordi han er lei seg. Den kommer du til å elske.

    10. Tusen takk for tips…men så så jeg akkurat at det bare er EN sesong 🤯 Krise, for jeg vil ha mer!!! Når kommer neste sesong og hvor mange sesonger er det planlagt?!?! 🤔

    11. Pløyde igjennom serien på 2 dagen!!(og eg er småbarnsmamma).
      Den fekk meg til og med frivillig opp på tredemølla, for da fikk eg 30 min for meg selv, selv om barna var våkne 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg