Mormors strikkekafé

Lillesøster og jeg har litt strikkedilla om dagen, det vil si: Vi har det veldig gøy med å lete etter snasne bilder av gensere og jakker som vi kunne tenke oss å strikke – for deretter å bruke noen dager på å diskutere hvilke farger vi ønsker på garnet 😅

Gult til meg 😍

 

Midt oppi denne iveren har vi klart å glemme at vi ikke akkurat er superstrikkere, og at det eneste vi egentlig behersker er glattstrikk – og da helst rundt og rundt 😂

Så når glattstrikken plutselig går over i dette:

“Strikk 1 maske rett, 2 masker rett sammen, ta 2 masker løst av som om du skal strikke dem, sett dem tilbake på venstre pinne, strikk masker 2 vridd sammen, 2 masker rett, 2 masker rett sammen”

… er det utrolig godt å ha en Mormor som ber inn til strikkekafé på en lørdag. Med påsmurte brødskiver, noe attåt til kaffe’n – og plenty av strikkeferdigheter ❤️

Hjemmebakt, så klart ❤️

 

– “Eh Mormor, nå har det skjedd noe galt her..

 

Så i dag har virkelig kost oss! Kanskje mest jeg, som glemte strikketøyet helt fordi jeg var travelt opptatt med å kose med verdens fineste lille nevø ❤️

 

Men søsteren min kom seg hvert fall forbi hinderne i strikkearbeidet for denne gang, takket være Mormors ekspertise 😉

Som om ikke det var nok, klarte ikke Mormor å vente til mandag med å overlevere bursdagsgaven til meg: Et stykk nystrikket genser rett fra pinnene – jeg elsker den allerede! ☀️

 

Nå er planen å kaste seg over det nyinnkjøpte gule garnet – men jeg kjenner det er fint at mormor kommer på besøk allerede i morgen 🙈

/ 2 masker vridd sammen.. 💆🏻

3 kommentarer
    1. Har et dtrikkeorisjekt e og og e er ikke den som har fått strikkegenene. Kan strikke vanlig rundt, samt vrang. Men alt det andre treng e hjelp til. Etter over 10 års pause fra strikking er motivasjonen der, og garn i pus er kommet i hus i dag. Så No er spørsmålet om e klar å legg opp og kom me i gang

    2. SÅ herlig å se deg strikke 🙂 Men husk: En strikkeblogger er KUN et par tastetrykk borte, det er bare å svinge innom om du skulle trenge litt hjelp 🙂 Man skal slettes ikkje kinse av litt førstehjelp “online” haha
      Kos deg med deilige masker!

      Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg