Nå må forholdet pleies ❤️

Reklame | Parweb

Nå skal jeg dele noe jeg egentlig ikke skulle skrive om før nærmere sommeren, men som har blitt fremskyndet fordi behovet er større enn noengang.

Og jeg håper disse ordene når ut til akkurat dere som trenger det nå ❤️

Peter og jeg ble kjærester første gangen vi møttes. Jeg hadde faktisk bare rukket å møte svigers to ganger da vi hadde gleden av å fortelle dem at de skulle bli besteforeldre. Alt gikk unna i et forrykende tempo, og de fleste dømte oss nok nord og ned.

Vi ble samboere og foreldre på under et år, og ble kastet rett ut i vårt nye voksenliv. Heldigvis gikk det jo veldig bra, men vi har selvsagt hatt våre krangler i løpet av disse 10 årene – og flere skal det garantert bli 😅

Det er helt normalt å kjøre seg fast til tider, men terskelen for å søke hjelp føler jeg er veldig høy for mange av oss. Bare ordet “parterapi” høres i grunnen skremmende ut, og mange har verken tid, lyst eller råd til å oppsøke profesjonell hjelp.

Men hva hvis jeg sier at du og partneren din ikke trenger å forlate stua?

Helt siden i fjor høst, har Peter og jeg fulgt Parweb – som enkelt og greit er parterapi på nett! Og Parweb mener jeg burde kommet på blå resept. Absolutt alle forhold trenger litt input, og jeg kan rett og slett ikke få roset dette opplegget nok!

Med Parweb får du instruksjonsvideoer til samtaler du og partneren din selv gjennomfører – akkurat når det passer for dere. Det er anonymt, sikkert og enkelt – og består av faglig solide teknikker som har som mål å gjøre parforholdet tryggere.

Og det beste av alt? Det f u n k e r!

For eksempel er det én irritasjon som har gått igjen i 10 år hos Peter og meg: Husarbeid. Vi har rett og slett ikke funnet noen fullgod løsning på disse kjedelige arbeidsoppgavene, til tross for årevis med prøving og feiling.

Men da vi for noen måneder siden så på instruksjonsvideoene om nettopp husarbeid med Parweb-psykolog Andreas (som for øvrig må være tidenes mest behagelige mann å lytte til 😍), innså vi jo plutselig hvordan hele husarbeidsfloken vår kunne løses. Vi lærte hvordan vi skal gå frem for å unngå å irritere oss over hverandre i fremtiden – og dette ER SÅ viktig!

Vet du hvor mye mer ålreit det er å ta klesvasken når partneren din ser at det blir gjort, og kanskje til og med sier hvor glad han/hun er fordi du gjør det? 😉

Eller den forferdelige PMS-tiden, der Peter og jeg havner i “Historiefellen” flere ganger daglig. “Historiefellen” oppstår når en av oss kommer med en påstand om et eller annet – og den andre tar det som en beskyldning. Så er runddansen i gang – nye beskyldninger kommer til når den andre vil forsvare seg, og det store (og feilaktige) spørsmålet blir alltid: Hvem vinner ved å få siste ord?

Verken Peter eller jeg visste hvor ødeleggende disse kranglene faktisk er, og at de parene som havner i Historiefellen, aldri kommer ut. Hver gang en ny Historiefelle ruller i gang, skaper man litt større avstand mellom hverandre – så disse mønstrene må man rett og slett lære seg å bryte med en gang.

Så nå bruker vi teknikkene vi har lært av Parweb-Andreas, blant annet har vi laget en “nødbrems” for Historiefellen: Et hemmelig tegn som gjør at vi ikke havner i fellen igjen. (Kan ikke la være å tenke på hvor mange krangler som ville vært unngått om vi hadde visst om dette trikset før 😅🙌🏽)

Parweb tar for seg temaer som:

  • Husarbeid
  • Uvaner
  • Vanlige krangle-mønstre
  • Lære mer om følelser
  • Sex
  • Fortid og fremtid
  • Krangling og reaksjoner

Alle de viktige temaene i et parforhold er dekket, og absolutt alt er verdt å reflektere rundt, lære av og ta med seg videre.

Relasjonsstier

Parweb består av relasjonsstier, som er delt opp slik:

  • Gul sti” – samlivsveiledning for par som ønsker å forbedre forholdet og fjerne dårlige vaner (denne bruker Peter og jeg)
  • Rød sti” – for par i krise, der den ene varianten er laget for par som sliter med å snakke sammen, og den andre for par som har opplevd utroskap.

Som jeg skrev innledningsvis skulle vi ikke dele våre erfaringer før nærmere sommeren, men nå som ekspertene spår både skilsmisse-rekorder og det som verre er fordi parforholdene får seg en trøkk i disse hjemme-tider, ønsker vi å komme med en hjertevarm anbefaling allerede nå.

For det er NÅ det er tid for å pleie forholdet! Ikke vent til dere blir et av de mange parene som burde kommet til parterapi mye tidligere. Eller enda verre: Som gir opp fordi det har låst seg helt.

Kjærligheten trenger omsorg – og kanskje spesielt i disse dager hvor man virkelig får kjenne på kroppen hva som betyr noe her i livet.

/ Spør meg gjerne om du lurer på noe ❤️

Les mer om Parweb her

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg