Når NRK ringer og VIXEN banker på døra

I dag morges ringte telefonen. Ukjent nummer, og som alltid var jeg helt sikker på at det var en selger. Men det var ingen selger, det var en blid og koselig journalist fra NRK Vestfold, og jeg reagerte som jeg alltid gjør når noen i media ringer: Umiddelbar panikk og klamme hender.

For jeg er jo så fint sammensatt at jeg stortrives med å utlevere sjela mi på blogg og sosiale medier, samtidig som jeg virkelig, virkelig misliker oppmerksomhet 😂 En smule spesielt, men det er nå engang sånn det er.

Journalisten lurte på om jeg kunne tenke meg å være gjest på radio i desember, bare litt sånn uformelt juleverksted på direkten. “Direkten” er jo nok til å forårsake kraftig hyperventilering, men før jeg rakk å si noe som helst, fulgte hun opp med at jeg veldig gjerne kunne ta med meg Peter. Hadde jeg lyst til det? Og hvilken dag i desember kunne i såfall passe?

Jeg kjente på den begynnende hyperventileringen, samtidig som jeg så for meg hvor mange nerveimpulser kroppen min ville komme til å svi av i forkant av noe sånt. Huttetu! Ville det være verdt det?

Men så kom jeg plutselig på at jeg så kokken og bloggeren “Kokkejævel” på Dagsrevyen i går kveld, og på God Morgen Norge i morges. Og da kom jeg på hvor trivelig det faktisk er å høre på andres historier! Tenk om alle hadde tenkt som meg? Takket nei til alt som førte dem bittelitt utenfor komfortsonen? Da ville det definitivt aldri vært gjester i studio.

Jeg sa til journalisten at jeg skulle høre med Peter, før Teo og jeg måtte suse avgårde til en kontrolltime hos dyrlegen. Men på vei hjem fra dyrlegen, hadde jeg fått følgende melding på mobilen:

Jeg må innrømme at jeg trakk et lettelsens sukk, komfortsone-fan som jeg er.. Da slapp Peter og jeg å ta den diskusjonen, og nervene mine kunne få luske videre i normalt, bedagelig tempo 😅

Men jeg vet ikke om det var tilfeldig eller ei, da jeg kom hjem skulle jeg gå gjennom en haug med mailer som hadde hopet seg opp denne uka – og oppdaget følgende:

 

Hjelpes – årets nominering er i gang! VIXEN Awards er jo den store happeningen hvert år for oss som jobber med å skape og dele innhold i egne kanaler eller i sosiale medier. Litt som bloggernes Oscar, om du vil.

I 2017 var jeg nominert i kategorien “Årets stjerneskudd”, og lille meg stakk jo faktisk av med seieren! ⭐️ (Ja, jeg er faktisk i sjokk fortsatt, to år etter)

Selv om det var et helt forferdelig øyeblikk for meg å stå på den scenen og prøve å lire av meg en takketale, er det også noe av det største jeg har opplevd i mitt liv. Å gå fra å ligge i fosterstilling på hotellrommet, fast bestemt på å ikke være med den kvelden – til å ha overlevd det å vinne en pris og faktisk stå på en scene foran en fullsatt sal.

(VIXEN 2016 – kledd for fest! #ellerbegravelse 🙈)

Så da jeg satt foran mac’en i ettermiddag og leste denne pressemeldingen jeg hadde fått på mail om at årets nominering er åpnet – begynte det faktisk å kile litt i magen.

For hvor gøy hadde det ikke vært å få være med denne kvelden i januar – og vise at denne rare influencer-verdenen faktisk har plass til en usminket tobarnsmor med delte magemuskler, slapp rumpe og en helt fantastisk gjeng med trofaste lesere?

For samtidig som jeg håper og tror at “Kokkejævel” kommer til å stikke av med mange priser i år, føler jeg at det er viktig å vise at vi er flere hverdagsfolk i denne rare bransjen.

Vi som heier på helt vanlige hverdager, som glemmer å sminke oss rett som det er, og som føler at livet gnistrer av lykke så fort man får sove en halvtime ekstra på en lørdag. Og jeg vet at det er veldig mange som har det sånn. Kanskje derfor hadde det vært ekstra artig med en nominasjon i år!

Nomineringen er altså i gang nå, og her kan du slenge inn din favoritt. Husk at det er mange aktuelle kategorier som inngår i år, blogg, podcast, Instagram, YouTube osv. Det er med andre ord mange favoritter å velge blant ❤️

Det skal mye til for å vinne, men en nominasjon hadde vært veldig, veldig stas 😊⭐️

/ Les mer på vixen.no

6 kommentarer
    1. Jeg liker i alle fall deg. Av de på toppen tror jeg faktisk du er den aller beste. Du skriver ganske godt, og skriver om tema som betyr noe i det virkelige liv. Du fortjener definitivt en pris, og syns forresten du burde bytte bloggnavn, for du er noe langt mer enn “Konatil” 🙂

    2. Hei! Har bare så lyst til å fortelle at dere gjør en forskjell. Den siste måneden har jeg fått en rutine på lørdagsmorgenen. Jeg lager en bedre frokost for familien mens jeg hører på en ny epsode av Gjesterommet. Sånn går matlagingen unna lett som bare det. Takk for at dere gjør lørdagene mine enda koseligere 😀❤

    3. Jeg stemte på deg, som årets forbilde !✨ takk for at du er den du er og skriver som du gjør ,- du er mitt forbilde uten tvil!:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg