Når postmannen redder dagen

De siste to dagene har jeg vært helt slått ut av hodepine, og jeg har (heldigvis) så sjeldent vondt i hodet at når det først skjer, får jeg helt panikk av å tenke på alle som lever med kroniske smerter.

Jeg blir helt ubrukelig når jeg har vondt noe sted, så i dag måtte jeg gjøre det eneste rette, nemlig å ringe mamma ❤️😂

Etter litt oppgitt sutring fra meg, kontret mamma sporenstreks med å konkludere hva den pulserende hodepinen (som ikke ga seg med paracet og var kombinert med en deilig kvalme) var for noe: migrene så klart.

Jeg har ikke hatt migrene på 10 år, så tanken hadde ikke slått meg engang – men etter 1 migrenetablett (alle som har hatt migrene har medisin tilgjengelig for-å-si-re-sånn) og to timers søvn var jaggu hodet på bedringens vei.

Det er fantastisk å ha medisin som hjelper, men jeg blir veldig trøtt av den – i tillegg til at kvalmen pleier å henge i en stund. Så da det plutselig banket på døra, var jeg såpass i ørska at jeg tenkte at den dørselgeren får komme tilbake en annen dag.

Men så hørte jeg at vedkommende på utsiden stod og nynnet på trappa, og da ombestemte jeg meg. Står du og nynner og er såpass fornøyd med livet på trappa til fremmede folk – da fortjener du at noen åpner døra! Så da gjorde jeg det.

Og der stod vår blide postmann med sitt brede smil og en stor pakke i armene. Jeg er så takknemlig for at vi har en postmann som tar seg tid til å ringe på døra vår istedenfor å legge igjen en “for stor for postkassa”-lapp i kassa sånn at vi må dra på postkontoret for å hente pakka. Det er service på landet, det! 🙌🏽

Og pakka var lett som en fjær, og da innså jeg jo at det var garn. Massevis av deilig garn! Til meg! For nå skal jeg prøve meg på en ny genser, og jeg falt sånn for disse fargene 😍

 

Så denne dagen ble ikke så verst likevel. Pakke på døra, og medisin som hjelper – og jammen er det ikke fredag også ☀️

/ God fredagskveld 🎉 

6 kommentarer
    1. Den som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger har ikke kjøpt seg garn før;)
      God bedring og god helg!:)

    2. Helt enig, garn gir glede. Tipper du er igang alt. Tør jeg spørre om du har bilde av strikkeplagget. Fargene var bare helt rå. hip mohair, hvor får man kjøpt det i Oslo eller på nett.

    3. sorbet cardigan? akkurat ferdig m min men denne fargekombien var lekker! Er det hip mohair det heter?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg