Nedtelling og billig sjokkis

1. desember – endelig var dagen her!

Nå skal det sies at Peter og jeg ikke kan skjønne hvor de siste ukene og månedene har blitt av – men  barna har hatt nedtelling i snart tre uker: Til første luke i julekalenderen kan åpnes!

Enda så glad jeg er i å lage pakkekalender (hvis det er lov å si i 2018..) var det såpass stor begeistring for sjokoladekalenderne til 20 kroner som lyste mot oss på butikken, at jeg måtte klype meg i armen.

For her var det visst ingen som husket pakke-kalaset med 48 sirlig innpakkede gaver som hang på vent i fjor – og om de gjorde det, var det i alle fall ikke noe savn! Så da ble det ett stykk sjokolade-kalas til hver, og den ordningen er vi svært fornøyde med alle mann.

Som alltid har jeg mange planer for desember, men allerede nå er jeg forberedt på at jeg kommer til å få gjennomført kun en brøkdel av dem シ

For det dukker bestandig opp et eller annet i ukene før jul! De siste årene har det vært sykdom hos både barn og voksne, i fjor lå faktisk Peter rett ut på julaften:

I år satser vi i alle fall på en jul uten lungebetennelse og bihulebetennelse – og at vi klarer å få skikkelig julestemning i vårt nye hus. Jeg gleder meg!

/🎄🎅🏼

8 kommentarer
      1. Mika, har du ikke lært at du ikke skal si/skrive noe hvis du ikke har noe hyggelig å si/skrive? Nok negativitet i verden…

        Husk at det snart er jul… 😂

        Btw samme historie her… Pakkekalenderen ble danket ut av sjokoladekalender… 😀 👍

      1. Den har vi! Helt fantastisk, akkurat som i fjor! Men siden Peter har et samarbeid med Forskerfabrikken, er det i gråsonen om jeg må merke hele innlegget som “annonse” dersom jeg nevner det. Så da lot jeg det være 😊

    1. Desember er en fin tid og sjokoladekalender er jo en fin ting. 🙂 Håper du og din familie holder dere friske dette året da og at dere får en fin desember! 🙂

    2. Litt lite konsekvent her for tiden… du hyller kalendere til 20 kr som din mann dømmer nord og ned fordi det er bare søppel, samtidig som han mener det er kun kalenderen fra forskerfabrikken til godt over tusenlappen som duger.. det er jo tross alt en investering i barnas intellekt! (Særlig om det er spons!)

      1. Litt lite konsekvent? Forskerfabrikken er helt fantastisk (jeg er ikke sponset!) – det er også sjokoladekalendere 😉 Skjønner ikke helt problemet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg