Om å lufte fingeren

Okei, dette tror jeg er det rareste innlegget jeg har skrevet på fire år. Men jeg er rett og slett for nysgjerrig til å la det ligge.

Er det bare meg som må lufte fingeren i blant?

 

Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, men helt siden jeg var liten har jeg hatet å gå med smykker. Altså virkelig hatet. Jeg klarer ikke gå med noe rundt halsen, jeg kan ikke fordra armbånd – og jeg misliker ringer på fingrene. Jeg tok hull i ørene da jeg var 27 år gammel! Og de hullene har grodd igjen for lengst 🙈

Jeg snakket med en klarsynt en gang, som kunne fortelle at denne aversjonen mot smykker hang igjen fra et tidligere liv. At jeg hadde blitt bundet fast med lenker eller noe annet klaustrofobisk som sjelen min husker. Litt usikker på hva jeg tenker om akkurat det, men.. 😬

Men så var det denne gifteringen, da. Innimellom må jeg bare lufte fingeren. Enda så trivelig jeg syns det er å gå med giftering, så får jeg bare nok. Og da må jeg ta den av litt, og gi den stakkars fingeren noen dager der den kan puste igjen.

Jeg vet om et par venninner som heller ikke er spesielt fan av å gå med smykker, men gifteringen sitter på i tykt og tynt. Den har kommet for å bli, liksom.

Så det får meg jo til å lure: Er det bare meg som har det sånn? Er det bare meg som får litt noia av å gå med noe sittende fast på fingeren, og har behov for å riste litt løs i blant? Og hvorfor i all verden har jeg det sånn? Er det minner fra et tidligere liv, eller er det bare personligheten min som er sånn?

Kan ikke gjemme meg bak at jeg lurer for en venn heller 😂 It’s me 🙋🏻

/ God fredag ☀️

21 kommentarer
    1. Jeg tar den av hver natt. 😊
      I en periode fikk jeg mye eksem på ringfingeren, og gikk jeg helt uten et halvt års tid. Etter det har jeg alltid tatt den av om natta.

    2. Hei! Du er ikke alene!! Jeg går med smykke rundt halsen omtrent hele tiden, ørepynt bruker jeg litt. Men ringer og armbånd er sjelden i bruk! Vi har vært gift i over 20 år, men ringene fløy fort av fingrene! Mannen min er ikke fan av smykker i det hele tatt! Så du er ikke alene!

    3. Gifteringen min har ligget i ei eske på badet i sju av åtte år. Og det første året føltes det som jeg ble kvelt 😅 Det gjenspeiler ikke ekteskapet vårt altså 😂

    4. Det første jeg gjør når jeg kommer inn døren hjemme hver ettermiddag, er å ta av gifteringen! 😝. Får helt klaus hvis jeg ikke får den av med en gang!

    5. Vi har en avtale hjemme om at jeg skal prøve å ha på giftering når jeg drar ut av huset. Første jeg gjør når jeg kommer inn døren hjemme er å ta av ringen og putte den i skåla. Føler meg så innmari varm under ringen😂

    6. Gift uten ring på fingeren her også 🙂
      Skulle bare lufte fingeren litt eg også som du, glemte den av en god stund og når eg kom på den igjen så hadde eg gått ned 50 kg og den var aaaaaltfor stor 😂 🙂 så den har blitt liggende til lufting nå i 3 år og den blir nok liggende mye lenger siden eg aldri kommer til å endre den 🙂 trenger vel ikke ring for å være gift 🙂

    7. Vi har vært gift i 11 år. Ingen av oss bruker ringen, begge fikk en del eksem av å bruke ring siden begge jobbet som kokk da vi fant ut at det var bedre å gå uten.
      Jeg bruker å si på fleip at jeg svarte jo JA på riktig sted og det ble tatt bilde av oss da vi giftet oss så jeg trenger ikke å gå med ring for å huske at jeg er gift 🤣🤣🤣

    8. Jeg luftet fingeren en gang for mye, og er nå uten min forlovelsesring… den ble borte 😪 leita OVERALT , så pass ihvertfall gost på den. Min fikk tydeligvis bein, for jeg lufter aldri fingeren andre steder enn hjemme….

    9. Jeg går alltid ned gifteringen, men akkurat nå får den henge rundt halsen, for fingeren har blitt for tykk med baby på vei 😂

    10. Jeg får helt noia av ringer, smykker og alt som strammer. Klarer ikke ha en ekstra hårstrikk rundt hånda engang 😵

      Men gifteringen tar jeg aldri av.

      Så ja, er bare deg 😅😂

    11. Nei det er ikke bare deg 😀 som deg liker ikke smykker og syns at gifteringen blir for varm og klam🙈 mannen bruker den alltid og han spør noen ganger om jeg er gift og da svarer jeg… ja i sjel og hjerte er jeg alltid gift med deg💗🙈

    12. Trodde det var bare meg 😮 Kan bruke smykker med ekstra lengde på kjedet, og små øredobber går greit, men sliter med å la den gifteringen bli værende på fingeren altså…. tar den av minst 5 ganger om dagen, og alltid hver natt. Har den på når jeg er ute av huset, men hjemme legges den fort på en relativt trygg plass,hehe. Greier overhodet ikke å sove med smykker på. Og armbånd får jeg rett og slett klaustrofobi av. Prøvde å bruke klokke på ungdomsskolen, men den forsvant fort. Så her er det også minimalt med smykker.

    13. Før tok jeg alltid av ringene da jeg vasket hendene, litt fukt under ringen når henda er tørre er nemlig det verste jeg vet. Men etter å ha lagt igjen en diamantring på restaurant stoler jeg ikke på meg selv langer..!

      Men jeg tar alltid av ringen når jeg dusjer, gjør rent eller generelt bruker henda mye, og også når jeg trener. Både for å skåne ringen,men også for å lufte fingeren som du sier ;D

    14. Bruker verken halskjede, øredobber, klokke eller armbånd men gifteringen er på 24/7 og det har den vært i litt over et halvt år, føler meg naken uten, litt merkelig, men føles veldig fint

    15. Gifteringen var i bruk den dagen vi giftet oss for i 2002 og siden har den ligget i esken sammen med sin make 😊 bruker skjelden noen form for smykker. Helt clean, synes det er litt plagsomtå ha på 🤪😂men synes det er fint på andre.

    16. Sjekk ut ringene fra enso.com! Jeg kjøpte en for å bruke når jeg trener, men har endt med å bruke denne reserveringen hele tiden. Ringene er i silikon og kommer i alt av farger og varianter:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg